Diamanty jsou věčné
|

Diamanty jsou věčné

"Máme jen to, co nám může matka země nabídnout. V horizontu deseti patnácti let bude ve světě dvacet procent menší produkce," tvrdí Stephen Lussier, obchodník s diamanty ze společnosti De Beers.

Stephen Lussier

Diamanty se tak stanou ještě vzácnějšími. To jen zvýší jejich investiční hodnotu. Oproti ostatním luxusním výrobkům budou mít určitou konkurenční výhodu, a to přesto, že je dnes světová ekonomika a kapitálové trhy v silném poklesu.

Jedna věc se však nemění - bohatí budou stále bohatí a budou nadále vyhledávat a kupovat luxusní zboží. Možná se však změní jejich přístup a oproti trendovým věcem budou hledat v luxusních nákupech také investiční hodnotu.

Poslední spotřebitelské průzkumy ve Spojených státech ukazují, že trh s luxusním zbožím bude velmi podobný tomu v devadesátých letech minulého století. To znamená, že luxusní zboží - jako jsou diamanty - budou mít více smysl, protože dokáží uchovat hodnotu a nejsou jen módním výstřelkem.

Diamanty jsou tím pravým luxusním zbožím, které tento investiční prvek nabízejí.

"Je pravda, že diamanty jsou stále kupovány spíše jako určitý symbol emocí než jako investice," říká Stephen Lussier.

V dobách podobných té dnešní se lidé dívají na diamanty také jako na formu ochrany před inflací. A jelikož se jejich nabídka bude postupem času snižovat, udrží si svoji hodnotu.

Je to patrné například v poslední statistice růstu prodeje diamantových zásnubních prstenů.

"Lidé se vracejí zpátky k základům. Prostě věří věcem, které budou mít hodnotu i pro další generace," shrnuje diamantový investiční příběh Stephen Lussier.