3 atraktivní firmy, které zvýšily dividendu
|

3 atraktivní firmy, které zvýšily dividendu

Americké společnosti známé svou dividendovou politikou čeká nelehké období. Příští rok se totiž bez zásahu Kongresu budou potýkat s poklesem výnosů. Firmy samotné se však necítí ohroženy a pro investory chtějí zachovat atraktivní vyplácené dividendy.

Světové akcie Dividendy Microsoft

Současný 15procentní strop pro sazbu daně z dividend skončí v lednu 2011. Daně z dividend se budou započítávat jako běžný příjem, strop by se tak měl posunout o něco výše, konkrétně na 39,6 procenta.

I tak jsou firmy optimistické. To je pro investory dobré především ze dvou důvodů. Tím prvním je fakt, že ceny akcií po oznámení stagnace, či dokonce nárůstu dividend prudce rostou, a to delší dobu. Tím druhým jsou výnosy z dividend, které jsou z dlouhodobého hlediska pro investory velice zajímavé.

Uvádíme tři společnosti, které nedávno ohlásily zvýšení dividendy a jejichž dividendový výnos je vyšší než 2 procenta.

Microsoft

Microsoft

Změna oproti předchozí dividendě: 23 procent

Po říjnovém zvýšení zhruba o miliardu se mohou akcionáři těšit na celkem 5,6 miliardy vyplacených dolarů. Microsoft se tak řadí mezi špičku dividendových hráčů na trhu, měřeno právě návratností investorům.

Před Microsoft se dostal už jen Exxon Mobil. Tržby společnosti by se měly za celý rok 2010 zvednout o 9 procent. Lockheed Martin

Lockheed Martin

Změna oproti předchozí dividendě: 19 procent

"Naši zákazníci nám stále věří, ale mají zároveň potřebu od nás získávat dostupnější řešení, vyspělejší, ale zároveň jednodušší zařízení a systémy. Na to jsme připraveni, takže můžeme i zvýšit dividendu," tvrdí výkonný ředitel zbrojařské firmy.

Aby také ne, celých 94 procent tržeb společnosti totiž plyne od americké armády, která je hlavní odběratelem produktů firmy. Společnost by měla podle analytiků za celý rok 2010 zvýšit zisk o 2 procenta.

Yum! Brands

Yum! Brands

Změna oproti předchozí dividendě: 19 procent

Firma provozuje více než 37 tisíc restaurací ve 110 zemích světa. Běžný zákazník se orientuje podle značek jako KFC, Pizza Hut, Taco Bell, Long John Silver's nebo A&W All-American Food. Tržby jdou sice v posledních letech dolů, ale to je obecný trend ve Spojených státech, kde se lidé stále více stravují doma. Nedávná inflace v potravinářském průmyslu také zvedla marže na různé přísady jídel.

Velký boom však zažívá firma v Asii. Především v Číně je po produktech Yum Brands obrovská poptávka, která by měla pokrýt vyšší náklady ve Spojených státech. Podle managementu půjde cena akcií příští rok o 10 procent nahoru. Analytici z Wall Street dokonce čekají za celý rok 2010 nárůst ziskovosti o 15 procent.

Wall Street: Je libo dividendu? Hrábněte do pytle plného peněz!