Dieter Zetsche (Daimler): Čína bude lídrem trhu "zelených" aut
|

Dieter Zetsche (Daimler): Čína bude lídrem trhu "zelených" aut

V den zahájení 80. ročníku ženevského autosalonu se šéf Daimleru Dieter Zetsche vyjádřil k budoucnosti ekologických automobilů. Podle něj se Čína stane jasnou jedničkou na trhu s elektrickými a jinak šetrnými automobily.

Trhy Auta
Dieter Zetsche uzavírá smlouvu s BYD - ilustrační foto

"Číňané vědí, že s masovým rozvojem automobilové dopravy musejí investovat do šetrných technologií. Je jich tolik, že zkrátka nikdy nebudou mít dostatek benzínu," vysvětlil velice jednoduše v rozhovoru pro CNBC.

Právě proto bude podle Zetscheho Čína muset vsadit na nové technologie. A obrovský čínský trh je ideálním místem pro zahájení nových globálních trendů. Daimler však dál věří také v růst severoamerického trhu, ten však bude podle Zetscheho řádově pomalejší.

Daimler proto v pondělí uzavřel smlouvu s čínským výrobcem aut a baterií BYD (Build Your Dreams). Tato firma bude Daimleru dodávat baterie do nových automobilů. A do společnosti BYD nevložil peníze nikdo menší než investiční guru Warren Buffett. A ten většinou ví, co dělá.

BYD - model E6

Daimler a BYD společně vyvíjejí novou automobilovou značku přímo pro čínský trh.

Ženeva – zelená stopa

Také další automobilky vidí na asijském trhu obrovský potenciál, a to včetně luxusních značek, jako je Rolls Royce. Jeho šéf Tom Purves pro CNBC uvedl, že Asie bude silně rostoucím trhem i pro "high-endové" automobilky a že sleduje silný růst poptávky v celém regionu.

Západní automobilky tak čím dál více vstupují na asijský trh a vyrovnávají tam nižší prodeje, které jim asijští konkurenti způsobují na domácích trzích.

Na zelené technologie sázejí kromě výrobců malých aut, možná i pod tlakem veřejného mínění, také tradiční výrobci luxusních silných vozů. Své hybridní modely představily dnes novinářům v Ženevě například Ferrari, nebo Porsche Cayenne, které čelilo kritice ze strany ekologů.