Značkové akcie vítězí!
|

Značkové akcie vítězí!

Společnosti, které se mohou pochlubit silnou obchodní značkou, historicky porážejí zbytek akcií na trhu. Dospěl k tomu výzkum analytiků švýcarské banky Credit Suisse, která také vytipovala další tři desítky budoucích "značkových akcií".

Světové akcie Investování
Vývoj "značkových" akcií vs. S&P500

Credit Suisse tvrdí, že investoři při svých akciových strategiích silně podceňují význam tzv. "brandu". Od roku 1997 společnosti se silnou značku zhodnotily oproti koši amerických akcií zastoupených v indexu S&P 500 o 64 procent.

"Domníváme se, že síla značky má velký význam a dává firmám udržitelnou výhodu. Investoři to však často ignorují, protože značka jako taková má nehmotný charakter."

Analýza dále dokládá, že společnosti, které se cíleně soustředí na budování značky, dlouhodobě nadprůměrně rostou, a to jak v ziskovosti, tak v návratnosti kapitálu.

Značkové společnosti budoucnosti

Přibližně stejně velké společnosti, které utratí minimálně 2 procenta tržeb na marketing, překonávají americký akciový index S&P 500 od roku 1997 o 4 procenta ročně. Nejlepší "značkové" společnosti dokonce o 17 procent na roční bázi.

Credit Suisse také sestavila seznam společností, jejichž obchodní značka může v budoucnosti výrazně pomoci k růstu akcií. Najdeme zde například internetové společnosti Alibaba a Amazon.com. Dále stále ještě veřejně neobchodovanou sociální síť Facebook, konglomerát Hyundai, výrobce značkového zboží Polo Ralph Lauren nebo výrobce iPhonů Apple.