ČS: Aktuální monitor ocenění českých akcií
|

ČS: Aktuální monitor ocenění českých akcií

Ocenění českých akcií. Výsledková sezóna na pražské burze v úterý vyvrcholila výsledky ČEZu. Jak vidí akcie na BCPP analytický tým České spořitelny?

Akcie ČR

KB: výsledky za 2. kvartál, které banka zveřejnila 4.8., trh příjemně překvapily především díky nižší tvorbě opravných položek. Podle managementu banky by se objem špatných úvěrů již neměl zvyšovat. Došlo také ke snížení odhadů na opravné položky a čeká se stagnující vývoj objemu spotřebitelských a mírný růst objemu firemních půjček.

ČEZ: zveřejnil své kvartální výsledky 10.8. Ty dopadly v souladu s očekáváním trhu. Společnost potvrdila celoroční výhled čistého zisku na 46,7 mld. Kč, EBITDA na 88,7 mld. Kč. a letošní výroby elektřiny o 3 % na 64,5 TWh (+7,7 % r/r). ČEZ nespěchá s předprodejem elektřiny pro roky 2012-13, protože očekává, že forwardové ceny ještě vzrostou.

Unipetrol: zveřejnil předběžná provozní čísla za 2. kvartál, která příjemně překvapila především vysokými rafinérskými objemy (+27 % r/r). Ty dokázaly kompenzovat mezikvartální pokles rafinérských marží. Petrochemické marže podpořené odstávkami v okolních zemích SVE zaznamenaly mezikvartální nárůst o 12 %. Management společnosti odhaduje, že EBIT v 2. kv. bude lepší než v minulém kvartálu, kdy dosáhl 517 mil. Kč.

Telefónica O2 ČR: zveřejnila své kvartální výsledky 28.7., které mírně překonaly konsensus trhu. Společnost dále potvrdila roční výhled meziročního poklesu OIBDA na srovnatelné bázi o 5 až 9 % a o 10 až 14 % u OIBDA.

Především kvůli zahrnutí restrukturalizačních nákladů do našeho modelu snižujeme odhad letošního zisku o 5,2 % a o 6,5 % pro rok 2011 a odhad dividend pro období 2010 až 2012 z 36 Kč na 34 Kč. Proto snižujeme naši roční cílovou cenu z 480 Kč na 470 Kč, doporučení ponecháváme na Držet.

CME:¨ zveřejnila své výsledky za 2. kvartál 28.7., které mírně překonaly odhady. Výsledky byly ovlivněné jednorázovým ziskem z ukončení ukrajinských operací ve výši 217,6 mil. $. Oživení probíhá na TV trzích v ČR a Slovinsku, naopak například rumunský trh se meziročně snížil o 10,2 %. Společnost snížila výhled trhu s TV reklamou – nyní očekává r/r pokles o 2 až 4 % (dříve to byla stagnace).

Zdroj: Česká spořitelna