Tohle si v rámci pracovního pohovoru vážně odpusťte!
|

Tohle si v rámci pracovního pohovoru vážně odpusťte!

Sháníte práci? Pokud se chystáte na schůzky s personalisty, vyhněte se věcem, které je spolehlivě odradí. Jaké chování a dojmy potenciálního zaměstnavatele spolehlivě odradí?

Zaměstnání Pracovní pohovor
Dopravní zácpa - ilustrační foto

1. Přijďte pozdě (a ani nezavolejte)

Může se stát cokoli – ujede autobus, zastaví vás policie, babička si pozdě vyzvedne dítě. Personalisté to chápou, jsou také jen lidé. A tak včasná omluva, že jdete pozdě, většinou zachová šance na získání místa.

Ideální je nechávat si 10 až 15 minut k dobru. Přijít extrémně brzy je však taky problém – od toho jsou kavárny, kde se dá počkat.

2. Jako by vás schůzka překvapila...

Jednoduchá doporučení:

  • Když jdete na pohovor místo oběda, pořádně se ráno nasnídejte, ať není váš žaludek slyšet víc než hlas.

  • Nechoďte na schůzku cestou z tenisového kurtu do sprchy.

Napadne vás řada dalších příkladů. Buďte zkrátka připraveni zapůsobit.

3. Chovejte se jako v baru

Flirtování, obecná čeština, extravagantní účes – pokud nejdete na pohovor do reklamky nebo uměleckého ateliéru, nejspíš podobnými věcmi zaměstnavatele odradíte. Na pohovor se nejdete seznamovat a lovit kamarády.

4. Reagujte co nejpozději

Týká se především odpovídání na emailové poptávky a podobně. A po schůzce je dobrým zvykem poslat potenciálnímu zaměstnavateli krátký email – poděkování za schůzku a zopakování zájmu o nabízenou pozici. Moc se nerozepisujte, dlouhé emaily nikdo nebude číst.

5. Esemeskujte a surfujte během schůzky

Mobil si zkrátka před pohovorem vypněte. Nemůžete ovlivnit, že vám někdo zavolá, ale máte zcela ve své moci, zda se o tom někdo dozví.

6. Chovejte se v sídle zaměstnavatele co nejhůře

Ano, pohovor má jasný začátek a jasný konec. Ale nepodceňujte ani to, jak zapůsobíte na recepční, sekretářku, kolegy a další lidi v sídle firmy, v níž se ucházíte o práci. Nikdy nevíte, jak se bude tvářit asistent, který vás bude uvádět k personalistovi. Někdy stačí křivý pohled, a šance jsou minimální.

Nejhůře znamená ovšem i to, že se naopak se všemi začnete seznamovat, plácat po ramenou, propukat v nadšený smích při každém náznaku vtipu a podobně. Zkrátka se snažte to nepřehnat ani na jednu stranu.

Samostatnou kapitolou je pak přímý konflikt s člověkem, který s vámi vede interview. Personalisté s oblibou vyprávějí "historky z natáčení" o agresivních uchazečích, fyzických napadeních, vulgárních výrazech a podobně.

7. Očerněte bývalého zaměstnavatele

Svět je malý. A malé je i město. Šéfové firem se často znají. Pokud tedy hledáte práci ve stejném oboru, mluvte o svých bývalých zaměstnavatelích opatrně. Většinou váš budoucí šéf dobře ví, jak jste pracovali na předchozí pozici a proč jste z ní odešli.

Zdroj: Fins.com