Recept na ekonomické oživení? Sex!
|

Recept na ekonomické oživení? Sex!

To, že například kasina najímají jako hostesky, servírky a krupiéry atraktivní ženy, není žádným překvapením. Snaží se přilákat více hráčů, udržet je u stolů delší dobu a celkově zpříjemnit prostředí. Muži, a samozřejmě i ženy, reagují velice předvídatelným způsobem, pokud jsou ovlivněni myšlenkami na sex. V ekonomickém slova smyslu se méně bojí rizika a mají tendenci více nakupovat.

Sex Spotřebitelé Marketing
Sex - ilustrační foto

Gad Saad, profesor na Concordia University, k tomu podotýká: "Nejpodstatnější je, jak na podněty reaguje vaše tělo. Hlavně pak v situacích, kdy si chcete něco koupit."

Hormony velí: Nakupuj!

Podle Saada se to projevuje už v dětství a táhne se to s námi celý život. Když 5letý kluk uvidí model autíčka, začnou v jeho těle procesy, které nelze zastavit. Hračku musí mít, pro někoho možná bezdůvodně.

To samé lze říci o dospělých mužích, kteří si "potřebují" koupit nový sportovní vůz. Svou roli tu hrají vášeň, láska a další hormonální procesy, které jde jen těžko ovlivnit.

Tyto procesy jsou hojně využívány v marketingu. Firmy se na ně zaměřují - a zabírá to. Stačí vedle produktů zobrazit věc atraktivní pro cílovou skupinu, a o prodej je postaráno. Samozřejmě se to nesmí přehánět, abyste nevyvolali negativní reakce "vzdělaných".

6 kroků, které vaši firmu pomohou dostat na výsluní Nedávné experimenty ukázaly, že správný typ reklamy může dokonce vyvolat vzpomínky na produkt, který jsme v životě nezkusili, nebo který ani nemusí existovat.

Polonahé a atraktivní ženy fungují v reklamách téměř zaručeně. Podívejte se na autosalóny, závody Formule 1 a další. Snaha se vyrovnat slavným a bohatým vyvolává poptávku po řadě služeb a produktů, které by se jinak propagovaly daleko složitěji.

A poptávka znamená spotřebu, spotřeba příjmy firem, nová pracovní místa. Ekonomické oživení je na světě.

Zdroj: Kiplinger