Jak rozvíjet své podnikání navzdory ekonomické krizi? 5 způsobů
|

Jak rozvíjet své podnikání navzdory ekonomické krizi? 5 způsobů

Při současném stavu ekonomiky je jednoduché nechat se odradit od rozvoje vlastního podnikání. Přitom právě podnikatelé mají velké zkušenosti s překonáváním nejrůznějších překážek, s řešením krizových situací a vyhledáváním nových příležitostí.

Recese Zaměstnání
Náskok před konkurencí - ilustrační obrázek

HLEDEJTE VÍCE PŘÍLEŽITOSTÍ U NEJVÍCE ZISKOVÝCH KLIENTŮ

Pokud se budete věnovat klientovi, který je ziskový, zabere vám přibližně stejně času jako klient, který je na hraně. Udělejte si pečlivou analýzu trhu a zaměřte se na malé procento klientů, kteří vám jsou schopni zdvojnásobit prodeje.

Kontaktujte je každé dva týdny. Střídejte telefon, poštu a e-mail v pravidelných cyklech, dokud se vám nepodaří dohodnout si schůzku.

Pamatujete si, že tak ambiciózní cíl, jako je zdvojnásobení prodeje, se vám nepodaří splnit do měsíce. Ale snažte se vybudovat si kvalitní vztahy se ziskovými klienty. Obchodní úspěchy se dostaví později.

Takhle se nezačíná: 9 největších mýtů o podnikání

Zkuste VZDĚLANOSTNÍ MARKETING

Chcete oslovit zaneprázdněné zákazníky? Nabídněte jim informace, které jim pomohou v podnikání. Může to být velice jednoduché. Během telefonátu zmíníte nějaké nové údaje, které jste shromáždili během podnikání a které mohou být pro klienta užitečné.

Vaší snahou by v tento okamžik nemělo být cokoli prodávat. Snažíte se pouze vyprofilovat jako odborník na danou problematiku. Takto si se zákazníkem vybudujete výrazně pevnější a důvěrnější vztah. Bude-li později něco poptávat, osloví právě vás.

POUŽIJTE WEBOVÉ STRÁNKY PRO ZÍSKÁNÍ KLIENTŮ

Nabídněte na svých stránkách potenciálním zákazníkům zajímavý obsah za symbolickou cenu či zcela zdarma výměnou za jejich kontaktní informace. Získáte tak rozsáhlou databázi užitečných kontaktů. Poté už jen záleží na vaší šikovnosti, jak dokážete těchto kontaktů obchodně využít.

OBJEVTE priority svých ZÁKAZNÍKŮ

Není důležité, v jakém stavu je ekonomika. Lidé budou kupovat vaše výrobky či zboží, pokud s ním budou pevně spojeni. Vždy, když budete hovořit se svými stávajícími nebo budoucími zákazníky, se ujistěte, že existuje vazba mezi produkcí, kterou prodáváte, a mezi přáním zákazníků.

Peníze: Tohle během recese vážně nedělejte!

Proveďte důkladný výzkum. Pokládáním vhodných otázek dokážete identifikovat pravé důvody, proč se zákazníci rozhodli právě pro vaše výrobky.

INVESTUJTE DO SVÉHO PODNIKÁNÍ

Přestože je váš rozpočet napjatý, neměli byste zapomínat na strategické investice, které posouvají vaší firmu dopředu, například do vylepšení webových stránek. I ostatní firmy mají ekonomické potíže, a právě vhodný výběr investičních příležitostí vám pomůže získat náskok.

Práce zadarmo: Kdy má smysl?

Zdroj: Openforum.com