5 akcií lásky: Které firmy těží z Valentýnského šílenství?
|

5 akcií lásky: Které firmy těží z Valentýnského šílenství?

A je to tady - srdce z květin, čokolády, mechu, plastu, plyše i skla na nás už týden číhají na každém rohu. A dnes jsme se dočkali. Jeden sto let starý nápad, jak vyplnit mezeru v tržbách mezi Vánocemi a Velikonocemi, už léta funguje i v Česku. Ve srovnání se Spojenými státy jsme však ještě přinejlepším junioři. Které firmy za velkou louží vydělávají na únorovém šílenství, a měly by tedy zažít akciový růst?

Světové akcie

1-800-flowers.com

1-800-flowers.com

Květiny patří skoro na každé rande. No a jako spousta dalších věcí, i prodej těchto vstupenek do krásných večerů se přesouvá na internet. Společnost 1-800-flowers.com kromě květin prodává i drobné dárky, navíc je rozcestníkem a operátorem celé řady květinářství v jednotlivých městech.

Tiffany & Co.

Tiffany & Co.

Dárek v tradiční modré krabičce od Tiffanyho je signálem toho, že "se staráte". Stříbrné šperky a celá řada doplňků je k mání ve více než 200 obchodech po celém světě. Firma se po krizi dává rychle dohromady díky návratu zákazníků k luxusnějšímu zboží.

Hershey's

Hershey Company

Čokoláda na Valentýna nesmí chybět. Ve Spojených státech má Hershey's několik značek, které zdatně konkurují Kraft Foods nebo například evropským dovozům (Nestlé). Tržby firmy se celosvětově pohybují okolo 6 miliard dolarů, není tedy žádným bonbonkem, který by konkurence mohla snadno spolknout.

Darden Restaurants

Darden Restaurants

Nesmí chybět zástupce gastronomického sektoru. Dojít si na dobrou večeři, nebo aspoň zákusek s kávou, to není špatná náplň valentýnské schůzky. Škarohlídové se možná pousmějí, že schůzka zaplněná jídlem nekončí ve vysněném cíli, ale proč by zrovna na Valentýna musela. Darden provozuje několik značek lepších restaurací ve 49 státech Unie a v Kanadě. Jaká jiná firma by měla ze svátku zamilovaných (jedlíků) těžit víc?

Nordstrom

Nordstrom

Spotřební zboží z obchodů Nordstrom patří k oblíbeným dárkům. Boty, kabelky a parfémy jsou mezi prvními nápady většiny amerických svátečních zákazníků. Firma navíc poskytuje "dárkové poradenství". Podobně jako Tiffany se i Nordstrom dokázal skvěle vyrovnat s ekonomickou krizí a únorové tržby zřejmě znovu velice potěší.

Zdroj: Investopedia