6 kroků, které vaši firmu pomohou dostat na výsluní
|

6 kroků, které vaši firmu pomohou dostat na výsluní

Marketingový plán je mantra začínajících podnikatelů. Jak ho okořenit a jak posunout celý svůj byznys do těch nejvyšších pater, i když se třeba nedaří hned od začátku? Čím okořenit svoji strategii "tržního útoku"?

Marketing
Dobře zacílit

1. Zaměřte se na konkrétního zákazníka

Snažte se vyprofilovat si svého ideálního zákazníka. Každý detail může být důležitý. Čím jasnější představu o svých klientech budete mít, tím lépe můžete vyhovět jejich potřebám.

2. Že by positioning?

Zjistěte, co děláte nejlépe a co nejvíc "potřebuje" váš cílový trh. Někdy je potřeba změnit obal, jindy slogan - zkoušejte to.

Pokud se vám nedaří to zjistit pouhým pozorováním, neváhejte si udělat drobný průzkum, zavolat několika zákazníkům, popovídat si s nimi. A odlište se od konkurence.

3. Seznamovací a poučné materiály

Vezměte své marketingové materiály, webové stránky a podobně, a zaveďte do nich vysvětlovací, poučné prvky.

Každé slovo, heslo a obrázek musí odpovídat vašim cílům, firemní "značce", a především musí komunikovat to, proč si právě vás mají zákazníci vybrat.

4. Nejdřív seznamte, pak prodejte

Nepokoušejte se hned rychle prodávat zboží nebo služby. A nezaměřujte na to ani svůj marketing.

Ideální plakát neprodává, ale dovede zákazníka k vám, protože se chce na něco zeptat, má zájem o informace. Zboží pak prodáte lépe, o službách nemluvě.

5. Buďte v médiích

Asi už jste o tom slyšeli, a taky už vám to jistě někdo vyvracel: Průběžně udržujte a vytvářejte seznam novinářů, kteří pokrývají právě ten byznys, právě ten průmysl, v němž se pohybujete. A snažte se s těmito žurnalisty budovat vztahy.

Pokud pro ně budete zdrojem zajímavých a důvěryhodných informací, máte vyhráno. Stačí pak drobnost - mít v hlavě, na papíře a v "jedničkách a nulách" dost zajímavých témat, která budete nabízet.

6. Stanovte si termíny

Ke všem výše uvedeným bodům připojte poslední, ten nejnáročnější. Všechny kroky si naplánujte a tento plán pokud možno dodržte. Hezké úmysly měly už miliony podnikavých lidí před vámi, ale mnozí ztroskotali na nedostatku disciplíny.

Zdroj: Business Insider