10 vět, které jsou pro dobrého manažera tabu
|

10 vět, které jsou pro dobrého manažera tabu

Efektivní komunikace se zaměstnanci je základním předpokladem každé úspěšné firmy. Proto by měl každý manažer směrem k zaměstnancům volit správná slova. Následujících 10 vět mezi ně rozhodně nepatří. Schopný šéf by je měl ze svého slovníku nadobro vyškrtnout.

Management Zaměstnání
Úsměv při jednání?

1. "Nikdo jiný si nestěžuje."

To, že si doposud ještě nikdo nestěžoval, neznamená, že jsou všichni spokojení. Není pravým důvodem spíše to, že nikdo nechtěl vypadat jako "potížista"? Zkuste se zeptat ostatních zaměstnanců, zda uvedený problém nevnímají podobně. Pokud se ukáže, že ano, je načase pracovat na jeho odstranění.

2. "Vždy jsme to dělali tímto způsobem."

Touto větou spolehlivě pošlapete vše kreativní, co ve vašich zaměstnancích dříme. Pokud váš zaměstnanec navrhne nový postup, otestujte jeho "zlepšovák" po omezenou dobu (například týden). Během této zkušební doby získáte buď efektivnější pracovní postup, nebo alespoň aktivního zaměstnance, který ví, že mu někdo naslouchá.

3. "Pokud se vám to nelíbí, můžete si hledat práci jinde."

Toto prohlášení pouze přilije olej do ohně. Vaši zaměstnanci se budou cítit lépe, když se nebudou neustále obávat o práci. A to se pozitivně projeví na jejich výkonu.

4. "Platím vás, tak budete dělat to, co říkám."

Výhrůžky vám autoritu u podřízených nezajistí. Vyplácíte jim mzdy, ale to z vás ještě nedělá absolutistického vládce. Dobrý šéf vysvětluje. Výborný šéf ukazuje. Nejlepší šéf inspiruje.

Rady k pracovnímu pohovoru pro nováčky i velezkušené

5. "Tohle nebudu poslouchat."

Ale měl/a byste. Je to totiž součást vaší práce. Zodpovědný šéf vyhledává zpětnou vazbu, i když je negativní. Leckdy nevadí, že zaměstnanci nemůžete s jeho problémem přímo pomoci. Pouhý fakt, že jste ho vyslechli, mu zlepší náladu a zvedne jeho pracovní morálku.

6. "S tím nemohu nic udělat."

Tento výrok si váš zaměstnanec vyloží jako "s tím se mi nechce nic dělat". Proto je lepší dát prostor návrhům zaměstnanců. Například otázkou: "Jaký je váš návrh řešení tohoto problému?"

7. "Vaše práce se musí zlepšit."

Naprosto vágní, bezobsažná a konfrontační fráze. Vaši podřízení potřebují kvalitní zpětnou vazbu. Snažte se proto být vždy maximálně konkrétní. Upozorněte je na opakující se chyby pokud možno ihned, jakmile nastanou. Kritika se nejlépe přijímá, je-li věcná a aktuální.

8. "Pracoval jsem i v sobotu. Co jste dělal vy?"

Jedná se o pasivně-agresivní formu nátlaku na zaměstnance. Pokud je budete nutit k neustálým přesčasům, jediné, čeho docílíte, bude ztráta motivace a pokles pracovního výkonu. Respektujte čas zaměstnanců – a oni budou respektovat vás.

9. "Osobní problémy by neměly ovlivňovat váš pracovní výkon."

Lidé nejsou stroje a dostanou-li se do obtížné životní situace, na jejich práci se to zákonitě projeví. Pokuste se být co nejcitlivější, přesto však neslevujte ze svých nároků. Pokud poskytnete zaměstnanci úlevy, například ho pustíte dříve z práce, aby se mohl postarat o děti, nebo dáte extra zdravotní volno, smíte očekávat, že vám dobrou vůli oplatí tvrdší prací.

10. "To je v pořádku. Pro tentokrát přimhouřím oko."

I když se rozhodnete, že v tomto případě pochybení podřízeného velkoryse přejdete, neměl byste mu to otevřeně přiznat. Riskujete tak, že vaši shovívavost začne zneužívat.

Hrozí vám vyhazov? Takhle se mu dá vyhnout

Zdroj: Business Insider