Nekoukám na zprávy. Sice se "nepobavím", ale zkrátka je nepotřebuji
|

Nekoukám na zprávy. Sice se "nepobavím", ale zkrátka je nepotřebuji

Dylan Grice ze Société Générale trochu rozvířil mediální vody. Dívat se na zprávy a číst noviny vás jako investory nemá moc zajímat. Ale prý může pobavit. "Mediální dieta", kterou si stratég francouzské banky naordinoval, údajně nijak neškodí jeho rozhodování, jen se už tolik nesměje tomu, co čte a vidí.

Investování Média
Dylan Grice

"Nassim Taleb ve své knize Fooled by Randomness tvrdí, že z nás zpravodajství dělá idioty, protože nám dává sebevědomí, ale ne informace," připomíná Grice. Skoro jako doktorát z makroekonomie.

Před pár měsíci se proto stratég Société Générale rozhodl k experimentu. Čte již pouze týdeník The Economist a občas nějaký blog, jinak nic.

"Taleb má podle mě pravdu. Nemám pocit, že bych měl méně informací. Moje důchodové spoření se také vyvíjí stejně, což je mimochodem škoda, nějaký menší uptrend by nezaškodil," žertuje Grice. "Stejně se bavím i s přáteli a rodinou. Pokud bych se měl něco dozvědět, našlo by si mě to."

Grice ovšem zjistil, že mu chybí zábava při sledování zpráv. Jako když si v pondělí jen přečtete víkendové výsledky fotbalových zápasů.

Pro investory z toho plyne jedno malé, ale přece poučení: Bavte se u novinek z trhů i dalších oblastí života, ale v obchodování sledujte HODNOTU, ne NOVOST.

Griceovou preferovanou metodou je IVP (intrinsic value - vnitřní hodnota). Ta se soustředí na to, co firma skutečně produkuje, nejen na zisk a náklady, se kterými se dá účetně "čarovat".

Při investování sledujte peníze, ne kecy

Zdroj: Business Insider