Ferdinand Piëch: Šéf Volkswagenu rozšiřuje impérium
|

Ferdinand Piëch: Šéf Volkswagenu rozšiřuje impérium

Ferdinand Piëch má už na zádech 74 křížků. Ale tento vládce automobilo­vého průmyslu (podobně jako anglic­ká královna) vůbec nemyslí na od­chod z výsluní a zasloužený odpoči­nek. Místo toho neúnavně rozšiřuje své impérium. Jeho cíl je jasný - vše, co se pohybuje na silnicích, chce mít pod kontrolou.

Německo Auta Volkswagen
Ferdinand Piëch

V segmentu osobních automobilů je jeho pozice velmi dobrá: Z bitvy mezi Volkswagenem a Porsche vyšel Piëch jako jasný vítěz. Začlenění noblesních sportovních automobilů z Zuffenhausenu do koncernu sice probíhá velmi pomalu, trend je ovšem nezvratný.

Kromě toho je aktuálně na pořadu dne deal s japonskou Suzuki. I v tomto případě zbývá odstranit poslední malé překážky. Pak je světová nadvláda nevyhnutelná.

Útok na nákladní segment

Piëch nastoupil k dalšímu trháku a chce Toyotě a General Motors trva­le ukázovat záda. Ovšem v segmentu nákladních automobilů nepostupují firemní stratégové tak rychle kupře­du. I zde je cíl jasný - sloučení užit­kových vozidel VW s výrobcem Sca­nia a německým výrobcem náklad­ních automobilů MAN.

Pravnuk pana Porsche přešel i zde do útoku. Nejprve byly na burze přikoupeny akcie MAN. Aktuálně tak Volkswa­gen drží více než 30 procent akcií to­hoto výrobce nákladních automobilů se sídlem v Mnichově. Tato operace aktivovala zákonnou povinnost učinit zbývajícím akcionářům nabídku na převzetí. Vzhledem k tomu, že Volkswagen v první instanci usiluje "jen" o podíl ve výši 35 až 40 procent, nedá se od vy­nucené nabídky očekávat žádná obzvláště vysoká nadhodnota.

Ale patriarcha z Volkswagenu může během zákonem vymezené lhůtě svoji nabídku ještě vylepšit nebo prostřednictvím burzy nakoupit další podíly.

Jednu z výše popsaných opcí pan "Nenasyta" určitě uplatní. Od naplnění svého cíle se Piëch nenechá odradit. Jeho posedlost mocí je příliš velká. Ovšem cena za jasně viditelné synergie je příliš vysoká.

Obzvláště při nákupu oceli disponuje Piëch­impérium tržní silou, která hledá sobě rovnou i mimo segment "čtyřkolek". A dokonce v nákladově náročném vývoji se dá velmi lehce uspořit jed­na nebo více miliard.

GALERIE: 10 aut, která z vás udělají krále silnic