8 nejčastějších finančních chyb začínajících podnikatelů
|

8 nejčastějších finančních chyb začínajících podnikatelů

Úspěšné podnikání vyžaduje řadu správných a včasných rozhodnutí. Většina z nich se týká financí. Jediná chyba dokáže potopit dlouhé měsíce práce. Proto je dobré se poučit z chyb ostatních. Jaké jsou tedy nejběžnější chyby, jichž se podnikatelé dopouštějí při nakládání s penězi?

Peníze Zaměstnání
Začít podnikat - ilustrační foto

1. PŘEDČASNÉ INVESTICE

Mnoho podnikatelů investuje peníze do pronájmu kanceláří a ostatního nákladného vybavení dříve, než jej nezbytně potřebuje. Tyto finance začínající firmě později chybí a mohou znamenat krach rozběhlého podnikání.

2. PODCENĚNÍ MIMOŘÁDNÝCH VÝDAJŮ

Každá firma vyžaduje mimořádné náklady. Jedná se o náklady, které jste zapomněli zahrnout do vašeho byznys plánu. Začnou narůstat v nejnevhodnější dobu a dosahují výše, kterou původně nikdo nepředpokládal.

3. INVESTICE PŘED ANALÝZOU

Nedočkavý podnikatel investuje spoustu peněz do vylepšení svého produktu ještě předtím, než ho vyzkouší v praxi a otestuje tržní prostředí. Proto, než začnete vychytávat poslední mouchy, zaveďte zkušební provoz. Získáte zpětnou vazbu a můžete ušetřit spoustu času i peněz.

Pět signálů toho, že se vás šéf chce zbavit

4. NAKUPOVÁNÍ VÝSTŘEDNOSTÍ

Opravdu nezbytně potřebujete drahý kancelářský nábytek? Pravděpodobně ne. Peníze vám nevydělá. Utrácet peníze za věci, které nepotřebujete, je luxus, který si nemůžete dovolit. To ovšem neznamená, že nemůžete mít pohodlně zařízenou kancelář, jen je potřeba správně odhadnout dobu, kdy si to firma může dovolit.

5. DAŇOVÉ ÚNIKY

Podnikatelé se často děsí schůzky se svým účetním, a to z různých důvodů. Konzultace s účetním jim přitom v dlouhodobém horizontu ušetří spoustu peněz. Dobrý účetní vás ochrání od platby penále finančnímu úřadu, pomůže s účtováním mezd a zajistí pravidelné odvody daní. Účetní je váš přítel.

6. VÝDAJE ZA "UDĚLEJ SI SÁM" PROJEKTY

Je velmi pohodlné najmout si dodavatele nebo některé činnosti kompletně outsourcovat, abyste se mohli koncentrovat jen na byznys. Ovšem existuje spousta činností, které si můžete relativně jednoduše zajišťovat sami, alespoň do doby, než si to budete moci opravdu dovolit.

7. PŘEDČASNÉ NAJÍMÁNÍ ZAMĚSTNANCŮ

Mnoho podnikatelů netrpělivě vyhlíží den, kdy najmou svého prvního zaměstnance. I když to může být příjemný pocit, je opět důležité správné načasování. Čekejte nejen výdaje na mzdy, ale také ztrátu času při zadávání pracovních úkolů a jejich následné kontrole.

8. ŠETŘENÍ SLOVY

Přestože na první pohled nejde o peněžní výdaje, můžete na nich výrazně ušetřit. Jde o to, že musíte být svým největším PR manažerem. Nesmíte opomenout žádnou vhodnou příležitost, kdy se můžete zmínit o své firmě. Využívejte všech dostupných komunikačních kanálů a neustále propagujete své výrobky či služby.

Zdroj: Openforum.com