Produktivní lidé to dělají jinak - takhle!
|

Produktivní lidé to dělají jinak - takhle!

Také se vám stává, že si stanovíte poměrně jasný cíl, ale nevíte, jak začít? Máte rozdělaných padesát věcí, ale žádnou nemůžete dotáhnout? Odpovídáte celé dopoledne na emaily, které přišly během včerejšího večera? Tak právě pro vás jsou určeny rady od lidí, kteří pracují efektivně. Na první pohled to není žádná věda.

Zaměstnání
Efektivní práce - ilustrační foto

1. K cíli po malých krůčcích

Úkol může vypadat například takto: "Spusťte nový firemní web." Pokud si stanovíte podobně velký cíl, je skoro jisté, že jej nikdy nedosáhnete. Rozdělte si proto takový úkol na postupné kroky, jež lze "odškrtávat" v horizontu dnů nebo hodin: "Koupit doménu." "Připravit scénář úvodního videa." "Zadat layout stránek." A pusťte se do práce.

2. Soustřeďte se vždy na jednu věc

Skákání z tématu do tématu a snaha řešit najednou několik nesouvisejících věcí nevede k cíli. Podle psychologů mají opravdu v řešení více věcí najednou určitou evoluční výhodu ženy, ale ani ty by to neměly přehánět. Je prokázáno, že se u mužů až třikrát výrazněji zhorší schopnost vyřešit jednotlivé úkoly.

3. Buďte přísní, pokud jde o pracovní podmínky

Udělejte maximum pro vyřešení vytyčeného cíle. Pokud by vás měl rušit telefon, vypněte ho; pokud vám vadí upozornění na nový email, vypněte zvuk, případně se odpojte od internetu. Vytvořte si zkrátka klidné prostředí pro vyřešení svého zadání.

4. Email jen párkrát za den

Záleží samozřejmě na náplni práce, ale pokud email, případně jinou komunikaci po síti nepotřebujete přímo ke splnění jednotlivých pracovních zadání, nenechte se jimi rušit. Poštu si stáhněte v předem stanovených časech a reakce na jednotlivé emaily a další vzkazy považujte za přestávku ve zpracovávání svého "denního" úkolu, ne jako nechtěné a nepříjemné přerušení.

Nemusíte promluvit, pracovní vztahy se dají zničit i bez toho

5. Používejte telefon

Email není určený k dlouhým konverzacím. Nepokračujte v nekonečné výměně elektronické pošty, raději vezměte do ruky telefon a použijte ho k tomu, k čemu byl vynalezen – k telefonování. V mnoha případech tak urychlíte jinak zdlouhavou emailovou konverzaci.

6. Věnujte se předem stanoveným úkolům

Nenechte se ráno rozhodit tunou emailů, které "přitečou" do vaší schránky. Dejte si v klidu snídani, pořádně ji zapijte, abyste mohli pořádně fungovat. A věnujte se věcem, které potřebujete vyřešit. Když se necháte rozhodit miliardou otázek, které na vás vybafnou z nové pošty, možná sice během dne dokážete na všechny odpovědět, ale zjistíte, že jste vlastně vůbec nic neudělali.

7. Pracujte maximálně hodinu a půl v kuse

Váš mozek spotřebovává při více glukózy než kterákoli jiná část těla. Většinou spotřebujete veškerou energii z glukózy za 60 až 90 minut (proto se po dlouhých pracovních schůzkách cítíte jako vymačkaný citron). Myslete proto na přestávky. Vstaňte, protáhněte se, dejte si svačinu a dělejte chvíli něco úplně jiného. To vám "dobije baterky".

Ano, počítáte správně – pokud má vaše práce za něco stát a pracujete zhruba 8 hodin denně, je potřeba počítat s pracovní dobou včetně oběda okolo 10 hodin. V práci sice budete déle, ale budete tam k něčemu.

Zdroj: Farnamstreetblog.com