Apple představoval: Jak je na tom iPad mini ve srovnání s konkurencí?
|

Apple představoval: Jak je na tom iPad mini ve srovnání s konkurencí?

Apple v úterý večer v San Jose ukázal více novinek, než se čekalo. Vedle dlouho vyhlíženého iPadu mini také čtvrtou generaci standardně velkého iPadu, hybridní disk Fusion Drive, novou generaci iMacu, nový Mac mini i nový 13,3palcový MacBook Pro. Nejvíc se všichni těšili na první iPad, který "udržíte v jedné ruce".

Firma na tiskové konferenci rekapitulovala své úspěchy (iPhonu 5 se prodalo 5 milionů kusů za jeden víkend, na operačním systému iOS 6 běží měsíc po vydání již 200 milionů zařízení, 35 miliard stažených aplikací na AppStoru a další). Pak postupně představovala své novinky.

Největším překvapením byla čtvrtá generace velkého iPadu. Ta má nový čip A6X, dvakrát výkonnější než původní A5X, dvonásobný grafický výkon, lepší stabilizaci obrazu a další novinky. iPad podle Applu používá 94 % firem z žebříčku Fortune 500.

Blockbusterem má být ovšem především nový iPad mini. Jeho detailní popis a srovnání s konkurenčními zařízeními najdete níže. Podle prvních reakcí fanoušků a odborníků je z technického hlediska samozřejmě skvělý, ale chybí mu lepší displej, i procesor by mohl být rychlejší (má stejný dvoujádrový procesor A5 jako iPad 2 z loňského roku, nemá display Retina s vysokým rozlišením jako nejnovější iPhone nebo velký iPad).

Konkurence se nemůže novému Mini vyrovnat rozměry, váhou a podobně, ale nabízí mnohdy lepší výkon za daleko lepší cenu. Na druhou stranu s iPadem mini získáte přístup do toho "krásného a příjemného ekosystému" Applu plného filmů, hudby a aplikací přímo pro tablety, proti kterému konkurence stále nedokáže postavit důstojného protivníka. To vše s úžasným operačním systémem. Před Vánocemi těžká volba.

Srovnání iPadu mini s konkurencí

VIDEO: Proč si nekupovat nový iPad mini?

VIDEO: Představení čtvrté generace velkého iPadu

Konec doby Googlové? Na které akcie vsadit v době internetového převratu
Něco se děje. Lidé méně vyhledávají, a to poprvé v historii internetu. Ukázala to čísla z září, kdy lidé meziročně vyhledávali na internetových vyhledávačích o 4 % méně. V posledních dvou letech se přitom růst počtu vyhledávacích dotazů zvyšoval pravidelně zhruba 10% tempem. Uvedla to mimo jiné společnost Macquarie Securities, která trh sleduje od roku 2006.