Google překonal příjmy z reklamy všechna tištěná média v USA
|

Google překonal příjmy z reklamy všechna tištěná média v USA

Google v prvním pololetí 2012 poprvé překonal tržbami za reklamu příjmy tištěných amerických médií. Vzestup online reklamních příjmů jako takový není žádnou novinkou, online reklama si udržuje pozici druhého nejvýznamnějšího inzertního média hned za dosud nepřekonanou televizní obrazovkou.

Alphabet (Google) Reklama Média Marketing

V první polovině roku 2012 Google utržil za reklamu 10,9 miliardy amerických dolarů, což je o 400 milionů více než všechny tištěné tituly v USA dohromady. Jediná společnost, která vznikla před pouhými 14 lety, tedy vydělává více než odvětí s více než stoletou tradicí.

Srovnání není úplně spravedlivé, globální příjmy Googlu staví proti příjmům tisku v USA. Tištěným médiím také nejsou započtené ostatní příjmy, například právě ty z prodeje online reklamy. Trend patrný z grafu ale zpochybnit nelze. Vydavatelům novin musí při pohledu na něj vysychat v ústech.

Příjmy z reklamy: Google globálně vs. americká tištěná média

Spása tištěných novin v online verzi? Kdepak!
Za posledních deset let ztratila tištěná média velkou část inzerentů, a to…

Zdroj: Statista.com