Proč je někdy lepší se nepředvádět
|

Proč je někdy lepší se nepředvádět

Netvařte se jako nejchytřejší na světě, přestože možná máte pocit, že jste. To je rada, kterou manažeři musejí bohužel často udělovat svým nejschopnějším zaměstnancům. I když jste geniální a dokážete vyřešit problémy, se kterými si ostatní nevědí rady, nesnažte se za každou cenu prosazovat. Kolegy i nadřízené to může hodně rozčilovat.

Psychologie Zaměstnání
V práci

Někdy je lepší držet jazyk za zuby

Nemějte strach, příležitosti, abyste ukázali, co všechno víte, určitě přijdou. Když se budete pořád předvádět, na vašeho šéfa to dojem neudělá, a navíc si proti sobě poštvete kolegy.

Neznamená to, že máte být úplně zticha. Je jen potřeba vyčkat na vhodný okamžik, a teprve potom promluvit. Když se diskuze dostane do mrtvého bodu, má smysl předložit návrhy. Když o ně ale nikdo nebude mít zájem, nechte to na jindy.

Sdílejte své nápady s ostatními

Organizace milují týmové hráče, ale také vědí, že v rámci týmů nemusejí být všichni stejně schopní. Obklopujte se lidmi, kterým můžete důvěřovat, a sdílejte s nimi nápady na řešení problémů. Prezentujte je na poradách. Šéf brzy zjistí, že jste to vy, kdo nabízí řešení, která mohou využít také ostatní.

Musíte umět své schopnosti vhodně "prodat"

Nepropásněte okamžiky, které vám umožní nenásilně vystoupit do popředí, abyste ukázali ostatním, co víte. Ale pozor, netlačte se dopředu za každou cenu. Hlavně dbejte na to, abyste šéfovi neradili, jak má dělat svou práci.

Buďte vděční za svou chytrost

Firma vás přijala, protože umíte "rozlousknout oříšek", když jsou všichni ostatní ve slepé uličce. Buďte řešitel problémů, neskládejte jen puzzle. Jaký je v tom rozdíl? Přínosem pro celou firmu je jedině ten, kdo nabízí řešení, z něhož těží i ostatní. Kdo jen zasazuje dohromady jednotlivé dílky puzzle, uspokojuje pouze sebe.

8 chyb, které vás mohou stát práci
Lámete si hlavu nad tím, proč v práci nepostupujete po kariérním žebříčku, ba…

Zdroj: Forbes