Jak zviditelnit svůj byznys s co nejmenšími náklady
|

Jak zviditelnit svůj byznys s co nejmenšími náklady

Branding (neboli politika firemní značky) je pro mnoho majitelů malých podniků noční můrou, protože se jim v souvislosti s ním vybaví nákladné projekty a platby drahým konzultantům. Přestože komplexně rozpracovaná značková politika skutečně vyžaduje vysoký rozpočet, můžete relativně levně začít budovat její základy.

Marketing Byznys a podnikání

1. Dejte zákazníkům nějaký bonus

Přemýšlejte, jací mají být vaši potenciální klienti, a zamyslete se nad tím, jaké věci by ocenili a využili. Může to být drobnost jako propiska s logem nebo káva pro klienty, kteří s vámi přijdou do kanceláře uzavřít smlouvu.

2. Poděkujte klientům

Je mnohem jednodušší, aby se někdo, kdo u vás už jednou nakoupil, stal vaším stálým zákazníkem, než neustále hledat nové klienty. Zamyslete se nad kreativním způsobem, jak byste odměnili věrné zákazníky, a zároveň při tom propagovali svoji značku. Postačí třeba i taška s poděkováním a vaším logem, která se nerozpadne už cestou domů. Lidé ji využijí i na jiné nákupy, čímž si zajistíte téměř bezplatnou reklamu.

3. Nebraňte se partnerství s ostatními firmami na různých akcích

Časem prověřený způsob, jak zvýšit svou přítomnost na trhu, je spolupracovat s firmami, které mají podobný cílový trh. Jezděte na veletrhy nebo organizujte různé akce, které souvisejí s vaším oborem. Například lázně mohou navázat spolupráci se studiem jógy a uspořádat bezplatné relaxační dopoledne pro věrné klienty, kteří s sebou vezmou přátele.

4. Vytvořte kreativní zákaznickou kartu

Když vám v obchodě založí zákaznickou kartu, většinou ji bez povšimnutí založíte hluboko do peněženky a víckrát se na ni nepodíváte. Využijte jedinečné příležitosti a nechte zapracovat fantazii. Nudné karty mají všichni, proto ta vaše musí být originální a dobře zapamatovatelná.

Co nás o byznysu naučily naše maminky
V květnu jsme oslavili Den matek, a proto není od věci podívat se blíže na to,…

5. Dejte svým zákazníkům vědět, kdo za firmou stojí

Mnoho lidí si vybírá firmu podle toho, zda důvěřuje jejím vlastníkům a celé společnosti. Máte charisma? Proč nepoužijete sebe jako tvář značky? Zákazníci budou vědět, s kým mají tu čest. Zkuste to třeba jako VivoPools, kteří přestali používat figurku "Vivo" a vyměnili ji za karikaturu šéfa firmy Williama Johnsona. Johnson navíc začal psát svůj sloupek pro zákazníky do firemního newsletteru.

6. Natočte video

Stačí chytrý telefon. Natočte jednoduché video a sdílejte je na sociálních sítích. Co je na tom nejlepší? Je to zadarmo. Trik spočívá ve vytvoření chytlavého obsahu. Přesvědčte se, že je image profesionální a zapadá do konceptu politiky vaší značky. Firma, která klade důraz na tradici, by měla udržet podobný tón i ve videu, zatímco moderně zaměřená firma může dát prostor extravagantnějším nápadům.

7. Vytvořte kreativní obsah

Obecná rada pro marketing ve světě sociálních médií je blogovat a psát články o oblasti, v níž vaše firma podniká, abyste získali reputaci, že jste ve svém oboru profík. Přemýšlejte ale také nad způsoby, jak učinit váš obsah originálnějším. Podívejte se na svět z jiného úhlu pohledu, jako například jeden výrobce hraček, který píše příspěvky na blogu z dětské perspektivy. Nebojte se kombinovat humor s praktickými radami.

Chyby, díky nimž vznikl skvělý byznys
Věřili byste, že za úspěchem firmy může stát pouhá náhoda, ba dokonce omyl?…

Poznejte největší překážky kreativního myšlení
Podnikání, složité ekonomické otázky, tvorba analýz - to všechno vyžaduje…

Zdroj: Openforum.com