Nepodceňujte sociální média. Hlavní trendy roku 2012
|

Nepodceňujte sociální média. Hlavní trendy roku 2012

Význam sociálních médií v roce 2011 exponenciálně rostl, protože mnoho velkých korporací začíná chápat, že se ve 21. století budoucí prosperita firmy odvíjí právě od toho, do jaké míry pronikne do "tajů" nových médií. Zatímco některé firmy našly v sociálních sítích další komunikační kanál a příležitost, jak se dostat blíže k zákazníkům, pro některé zůstávají noční můrou a nezvládnutelným rizikem.

Technologie Sociální sítě

Amy Jo Martin, zakladatelka společnosti Digital Royalty, pomáhá velkým firmám najít cestu po "minovém poli" sociálních médií. Amy pracuje například s takovými značkami, jako jsou Nike nebo Fox Sports. Jejím úkolem je zajistit organizacím a jednotlivcům "dobrý online obraz".

Přestože se svět internetu překotně mění, Amy se pokusila charakterizovat nejdůležitější trendy v oblasti sociálních médií pro rok 2012.

1. Integrace sociálních médií do televizního vysílání

Televizní stanice se snaží využívat více sociálních sítí, buď pomocí anket, nebo integrací jednotlivých online prvků. Sociální média sehrála v USA klíčovou roli při posledních prezidentských volbách a letos to nebude jinak. Právě naopak, význam nových médii v politických pořadech stále roste.

Pro zpravodajské kanály je velmi těžké udržet si sledovanost, stanice jako CNN nebo Fox se proto snaží zvýšit zapojení diváků pomocí internetu (podle některých kritiků na úkor zpravodajství a analýz).

2. Televize jako taková se stěhuje na internet

V roce 2012 to bude poprvé, kdy bude finále ligy amerického fotbalu Super Bowl (největší událost pro americké sportovní fandy) vysílána živě po síti. Vzhledem k tomu, že je Super Bowl každoročně událostí číslo jedna pro zadavatele reklamy, mohla by premiéra utkání na síti znamenat i impulz pro online reklamu.

Sociální sítě = Facebook!

3. Kredity na Facebooku se stanou životaschopnou měnou

Facebookové kredity mají v roce 2012 potenciál stát se životaschopnou měnou. "Kredity vytvářejí na internetu platformu, kterou nebudete mít potřebu opouštět," tvrdí Amy. "Podle mého názoru mají 90 % vývoje teprve před sebou."

Kredity si můžete pomoci nejen v hrách na populární síti, ale i jimi platit za reklamu nebo za dárky pro své přátele. A nakoupíte je ve "směnárně" za skutečné peníze.

Internetová měna: Kašlete na eura nebo dolary, plaťte bitcoiny!
Zní to jako z hollywoodského sci-fi. V roce 2008 publikoval anonymní japonský programátor používající pseudonym Satoši Nakamota bílou knihu s názvem Bitcoin: A Peer-to-Peer Electronic Cash System. V autoritativní zprávě tajuplný muž lidstvu představil koncept virtuální měny bitcoin. O pár měsíců později poskytl internetové komunitě počítačový software s otevřeným zdrojovým kódem. Nová digitální měna byla na světě.

4. Velké firmy se musejí probudit ze snu

Přístup korporací k sociálním médiím se mění. Mnoho firem pochopilo, že jejich "sociálně mediální strategie" nemohou skončit jen u otevření účtu na Twitteru, YouTube nebo Facebooku. Sociální média nejsou jen dalším marketingovým nástrojem díky tomu, že nabízejí velký prostor k inzerci. Sociální sítě jsou především komunikačním kanálem.

Účty některých velkých značek na Twitteru jsou nyní využívány v oblastech jako CRM (řízení vztahů se zákazníky) nebo zákaznické podpory, kde se řeší dotazy klientů v reálném čase. Sociální média nabízejí na rozdíl od televize dialog.

"Sociální média jsou ideálním nástrojem k tomu, jak si z občasných zákazníků vytvořit fanoušky své značky. Komunikační sítě totiž umožňují lidem vytvořit si ke značce emocionální vztah," dodává Amy.

5. Návratnost investic je obrovská

ROI zůstává klíčovým ukazatelem úspěšnosti každé sociálně- mediální strategie**. Stále více vedoucích manažerů začíná zjišťovat, jak velké benefity jim plynou ze zapojení sociálních médií a přiblížení své značky společnosti například pomocí Twitteru.

Zákaznický servis, výzkum a vývoj a image značky jsou tři důležitá nehmotná aktiva, která lze pomocí sociálních médií zhodnocovat. Díky internetu může firma také výrazně ušetřit, protože například namísto drahého klasického průzkumu trhu provede levné dotazování pomocí Facebooku, kde může shromáždit a zanalyzovat velké množství odpovědí zákazníků v krátké době.

Jak rozvíjet své podnikání navzdory ekonomické krizi? 5 způsobů
Při současném stavu ekonomiky je jednoduché nechat se odradit od rozvoje vlastního podnikání. Přitom právě podnikatelé mají velké zkušenosti s překonáváním nejrůznějších překážek, s řešením krizových situací a vyhledáváním nových příležitostí.

Zdroj: techcrunch.com