Americká výsledková sezóna bude koncem týdne patřit financím a energiím
|

Americká výsledková sezóna bude koncem týdne patřit financím a energiím

Ve středu budou investory zajímat hlavně čísla dvou největších poskytovatelů platebních karet Visa a MasterCard. Nebudou však chybět ani energetické společnosti (Devon Energy, Marathon Oil) a média (Time Warner). Ve čtvrtek reportují mimo jiné pojišťovna AIG a Kraft Foods a v pátek Duke Energy, Estée Lauder a Washington Post.

Světové akcie Výsledková sezóna
Visa - čtvrtletní zisk a tržby

Visa (2. 5.)

Visa se musela přizpůsobit novým americkým regulačním pravidlům, která omezují výši poplatků vybíraných provozovateli karet od obchodníků za platby zákazníků. Druhá část regulačních změn, která začala platit 1. dubna, by měla mít na hospodářské výsledky Visy ještě větší dopad, protože po bankách vyžaduje, aby neuzavíraly výhradní kontrakty jen s některými provozovateli karet, ale měly diverzifikovanější sítě. V návaznosti na to hrozí omezení objemu transakcí, na kterých jsou tržby Visy závislé.

Investory tak bude zejména zajímat to, jak se firma přizpůsobí ztíženým podmínkám. Brzy by měla představit detaily změn v poplatcích, které mají pomoci nalákat obchodníky a udržet potřebné množství transakcí.

Dalšími sledovanými událostmi budou soudní spory s obchodníky kvůli výši poplatků, kterou musejí prodejci za přijímání karet platit. V prosinci management oznámil, že muselo být do úřední úschovy uloženo 1,6 miliardy USD pro případné vypořádání sporů.

MasterCard - čtvrtletní zisk a tržby

MasterCard (2. 5.)

Stejně jako Visa bude i MasterCard nepříznivě ovlivněna soudními spory s obchodníky. Analytici odhadují, že celkové vyrovnání, v němž by figurovaly i velké banky jako Bank of America a JPMorgan, by podle zveřejněných informací společnosti Visa a Mastercard mohlo stát až 6,5 miliardy USD.

MasterCard generuje 60 % svých tržeb na zahraničních trzích, otázkou proto bude, jak se do jejího byznysu promítne ekonomické ochlazení v Evropě. MasterCard (ale i Visa) značně investuje do segmentu mobilních technologií, především v rozvíjejících se zemích. Spotřebitelé zde většinou disponují mobilními telefony, ale k nákupům využívají na místo plastikových karet spíše papírové peníze. Visa počítá s tím, že proniknutím na tyto trhy (které pro provozovatele karet skýtají velký potenciál) získá větší objem transakcí.

Time Warner - čtvrtletní tržby

Time Warner (2. 5.)

Time Warner je provozovatelem kabelové televize v USA i ve světě, významným producentem celovečerních filmů a vydavatelem tištěných i webových médií. Největším segmentem tržeb je kabelová síť (se stanicemi TBS, TNT, Cartoon Network, Tru TV, HBO a kanály CNN). Tržby plynou jak z reklam, tak z klientských poplatků.

Filmy produkuje pod značkou Warner Bros. a New Line Cinema (například Batman a Harry Potter), obvykle jde zhruba o 20 filmů za rok. Kromě filmů vyrábí i pořady pro své kabelové stanice a televize. Mimo to vydává 21 magazínů v USA a mnoho titulů pro zahraniční distribuci, provozuje i některé webové servery (například CNNmoney.com).

Tržby rostou zhruba 2,5% tempem už od roku 2007. Firma snižuje náklady na inzerci a mírně navyšuje kapitálové výdaje (ačkoli během recese výrazně klesaly).

V minulosti společnost vydala 550 milionů USD na akvizice zahrnující nákupy některých poboček HBO a investice do mediálního obsahu (hlavně na mladých trzích). V nedávné době odštěpila Time Warner Cable a AOL.

Pro Time Warner bude i do budoucna nejtěžší přizpůsobovat se novým podmínkám. Zákazníci přesouvají svůj zájem od kabelové televize a filmů směrem k internetovým aktivitám, jako jsou online hry, vlastní videa (YouTube) či prosté surfování po internetu. Z trendů je nejvýznamnější streamování videa. Pro Time Warner to znamená nižší ziskovost - firma byla zvyklá na silné prodeje DVD. Ostatní segmenty (například tisk) budou sice také zaznamenávat mírný pokles, ale pro celkové hospodaření to nebude tak palčivé díky jejich nižšímu podílu.

Marathon Oil (2. 5.)

 Marathon Oil - čtvrtletní zisk a tržby

Devon Energy (2. 5.)

Devon Energy - čtvrtletní zisk a tržby American International Group - čtvrtletní zisk a tržby

AIG (3. 5.)

Jedna z největších veřejně obchodovaných pojišťoven se zákazníky ve více než 130 zemích má velmi nechvalnou historii. Většina z nás má AIG spojenou s krizí v roce 2008. Nedostatky likvidity kvůli neschopnosti vyplatit velké množství emitovaných CDS kontraktů na toxická aktiva a následná nutnost 140miliardové pomoci americké vlády (a převzetí většinového podílu státem) srazily akcie z předkrizové hodnoty kolem 1 500 USD na pouhých 10 USD v roce 2009. Přesto se v posledních šesti měsících pojišťovně dařilo přinášet dvojciferné výnosy, a proto se v současnosti obchoduje kolem 30 USD.

Pohled na fundamenty AIG je komplikovaný: tržby působí na první pohled velmi příznivě – tříletý průměr je +110 %. Tento ukazatel však není relevantní kvůli ohromným ztrátám z doby krize. Další valuační technika – porovnání pomocí P/E - naznačuje, že se společnost obchoduje na 3,8násobku zisku, což je daleko pod průměrem sektoru i nejbližších konkurentů.

Pojišťovně se v poslední době daří vcelku bez problémů splácet záchrannou půjčku i s úroky – za poslední tři roky postupně snižovala majetkovou účast státu odkupem akcií (výměnou za redukci dluhu). V současnosti dluží AIG ještě 9,3 miliardy USD Fedu a 35,8 miliardy ministerstvu financí. Podle posledních informací splatila začátkem března 8,5 miliardy USD ministerstvu financí za akcie v hodnotě 6 miliardy USD.

AIG aspiruje na to stát se menší a bezpečnější společností - od doby krize se zdržuje operací s riskantními CDS kontrakty. Místo toho klade důraz na stabilně ziskový segment majetkového, úrazového a životního pojištění (tržby minulý rok přesáhly 60 miliard USD).

Celkově je trh ohledně akcií AIG optimistický, roste pozitivní sentiment mezi hedgeovými fondy (koncem roku 2011 drželo dlouhé pozice v AIG 33 fondů ve srovnání s 18 před rokem) a insidery: v únoru koupil 15 000 akcií po 28 USD ředitel Morris Offit a jen několik měsíců předtím 13 500 akcií po 21 USD insider T. Laurette Koellner.

Kraft Foods - čtvrtletní zisk a tržby

Kraft Foods (3. 5.)

Potravinářský gigant předpovídá pro rok 2012 růst tržeb okolo 5 %. Společnost dnes hlavně přesměrovává nákladové úspory do značkového marketingu - v předchozích měsících představila nové produkty, což by mělo vykompenzovat slabost celého sektoru balených potravin.

Management se také nedávno rozhodl, že jeho severoamerický potravinářský segment ponese po plánovaném rozdělení nadále jméno Kraft Foods, zatímco světový byznys balených potravin dostane nový název Mondelez International.

Tato kombinace vznikla ze dvou slov: z latinskoamerického světa si vypůjčil výraz "monde" (svět) a "delez" značí něco delikátního nebo vynikajícího.

Duke Energy (4. 5.)

Duke Energy - čtvrtletní zisk a tržby

Estée Lauder (4. 5.)

Estée Lauder - čtvrtletní zisk a tržby

Washington Post (4. 5.)

Washington Post  - čtvrtletní tržby
Zdroj: WSJ