Investice do sportu: Před olympiádou živé téma
|

Investice do sportu: Před olympiádou živé téma

Sport je "IN" a je jedno, zda se jedná o jogging, cyklistiku, chůzi nebo turistiku. Při pravidelném cvičení budete fit, mladí, svěží a plní elánu. Podle průzkumů v EU pravidelně sportuje každý druhý občan.

Investice Sport Olympijské hry
Olympijské hry - ilustrační foto

Nejoblíbenější je jízda na kole, následují plavání, posilování a jogging. Rovněž fotbal není populární pouze v televizi. Například Německý fotbalový svaz čítá 6,7 milionu členů, kteří hrají v 26 tisících klubech, a je tak největším sportovním svazem světa.

Podle průzkumu spotřebitelského chování (GfK) pouze 2 % z dotázaných 35 tisíc respondentů uvedla, že si minimálně jednou týdně zahrají fotbal.

Investice do zdraví

Ale sport je víc než jen životní styl a zábava, sport je medicína. Rostoucí péče obyvatelstva o vlastní zdraví zvyšuje rok od roku výdaje na sport. V roce 2020 se očekávají výdaje za fitness, výživu a sport ve výši 450 miliard eur. Na tento trend zareagovali výrobci sportovního zboží. Zvýšili produktovou paletu nabízeného sortimentu - a úspěch se dostavil. Muži v současnosti utratí za "sportovní" hobby v průměru 208 eur ročně, ženy kolem 167 eur.

Silný zájem

Sport je globálním fenoménem. Dle výzkumné a poradenské společnosti Sport+Markt se 58 % dospělé populace zajímá o sport. To lze rovněž vysledovat z různých sportovních aktivit spojených s trávením volného času, nebo z úspěchů velkých sportovních událostí.

Letošní rok bude bohatý na události

2012 je rokem sportu. V Polsku a na Ukrajině právě probíhá fotbalové EURO. Odhaduje se, že každý z 32 zápasů sleduje na celém světě minimálně 150 milionů televizních diváků.

Přinejmenším stejný zájem se očekává u olympijských her, které se uskuteční od 27. července do 12. srpna v Londýně. Při příležitosti těchto významných událostí, počítají výrobci sportovních potřeb s výrazným růstem zisků.

Solactive Sports Tracker

Fyzicky náročná investice

HypoVereinsbank nyní emitovala tématický certifikát, který investorům umožní profitovat na růstu sportovních a volnočasových aktivit. Podkladovým aktivem certifikátu je Solactive Sports Performance-index. Tento barometr je kalkulován společnosti Structured Solution a jeho složení se zaměřuje na dvě oblasti: sportovní oblečení a vybavení.

Podle tržní kapitalizace bude do indexu vybráno vždy 10 největších společností z každé oblasti. Celkem tedy bude index zahrnovat 20 společností. Jestliže při prověřování indexu bude v příslušné oblasti splňovat kritéria méně než 10 společností, bude index zohledňovat tento nižší počet.

Všechny společnosti budou mít v indexu stejné váhové zastoupení, tedy každá 5 %. Do výchozí "základní" sestavy byli vybráni tržní vůdci, jako jsou Adidas, Nike a Puma, ale také několik ne tak dobře známých sportovních firem, jako jsou například americký maloobchodní řetězec se sportovní obuví Foot Locker nebo japonská společnost Seiko, spíše známá jako výrobce hodinek.

Srovnání vybraných podkladových aktiv

Všechny společnosti vstupují do kalkulace indexu v hodnotě svých národních měn (non-quanto). Složení indexu bude prověřováno a přizpůsobováno v půlročních intervalech a index je koncipován jako performance varianta. Vyplacené dividendy budou do hodnoty indexu plně reinvestovány. Za to si emitent nárokuje poplatek 1 %.

Důležitá je vytrvalost

Sport je miliardový byznys. V tomto ohledu je nová struktura z dílny HypoVereinsbank zájímavou alternativou pro přimíchání do široce diverzifikovaného portfolia. Ovšem tento tracker není sázkou jen na letošní sportovní rok. Investoři by měli mít středně- až dlouhodobý investiční horizont.

Kdo chce své peníze vsadit na aktuální velké sportovní události, měl by pro své investiční štěstí využít spíše struktur typu discount nebo bonus a jako podkladové aktivum zvolit velké výrobce sportovních potřeb – tedy firmy, jakými například jsou Adidas, Nike nebo Puma.

Adidas

Fotbalové EURO: Ekonomický význam bude v Polsku dočasný, Ukrajině zůstanou nové vlaky a špatná mezinárodní reputace
Přípravy na EURO 2012 zvýšily v obou zemích investiční aktivitu. Přibližně 90 % z celkem 30,2 miliardy eur proinvestovaných v obou zemích připadá na investice do infrastruktury. Zápasy přijede sledovat odhadem jeden milion turistů, kteří v obou zemích utratí minimálně 800 milionů eur. Očekává se, že EURO 2012 zvýší HDP Polska v letech 2008 až 2020 o 2 %.