Staňte se vizionáři a změňte svět. Stačí pár maličkostí
|

Staňte se vizionáři a změňte svět. Stačí pár maličkostí

Každý může světu přinést zajímavý nápad, vizionáři ale přicházejí s převratnými myšlenkami opakovaně. Ale nezoufejte! V každém ten vizionář někde dříme, jen ho donutit se projevit.

Psychologie Zaměstnání Inovace
Inovace - ilustrační foto

Někteří lidé mají pocit, že je inovativní myšlení zvláštní dar, se kterým se člověk musí narodit. Přitom to tak vůbec není, inovativnost je dovednost jako každá jiná a můžete se ji naučit a vytrénovat ji. Jak na to?

1. Změňte rutinu

Začněte dělat běžné věci jinak. Do práce zkuste jet jinou trasou nebo zvolte jiný dopravní prostředek (třeba kolo). Poznávejte nové lidi tak, že například na oběd v práci půjdete s někým jiným než obvykle. Pokud budete chodit na kávu stále do stejné kavárny, připravíte se o řadu nových podnětů.

2. Dejte si denní lekci brainstormingu

Zkuste si trénovat mozek na věcech, které vás obklopují. Položte si otázky typu: "Jak by se dalo vylepšit okolí mého bydliště?" nebo "Co by mohla nového nabízet kavárna, ve které právě sedím?".

Vezměte si tužku a papír a sepisujte si nápady, dokud na papíře nebude alespoň 50 položek. V první třetině budou nejobvyklejší návrhy, druhá třetina už bude na přemýšlení náročnější a ve třetí části budete muset svůj mozek skutečně namáhat – a o to právě jde.

Poznejte největší překážky kreativního myšlení
Podnikání, složité ekonomické otázky, tvorba analýz - to všechno vyžaduje schopnost kreativně myslet. Na problém je potřeba se dívat komplexně, z různých perspektiv, jinak se řešení nemusí ani přiblížit. Rozvoji fantazie však brání četné mentální bloky, které si lidé vytvářejí sami a které jim zamezují vidět věci v pravém světle. Jak překonat bariéry, jež sice usnadňují život ve společnosti, ale svazují myšlení?

3. Sestavte si žebříček nejlepších nápadů

Uvedený trénink využijte i při řešení úkolů v zaměstnání. V týmové spolupráci seřaďte návrhy na řešení od nejlepších po nejméně vyvedené. Spolu s kolegy pak určete, které vítězné nápady bude stát za to realizovat.

4. Nespokojte se s první odpovědí

Zkuste si malý testík, který dal i Phil McKinney, lektor inovací v Hewlett-Packard, svým posluchačům. Určete polovinu z 13 (běžná odpověď bude 6,5). Účastníci McKinneyho kurzu však dokázali přijít na 43 různých správných odpovědí. Například, že podle římského číslování (XIII) to bude XI (11) a II (2). Na kolik odpovědí přijdete vy?

5. Zpochybňujte dogmata

Je to poměrně složité, protože dogmata je často těžké spatřit. I když se jich držíme, nevíme o nich. Tak třeba v HP se předpokládalo, že během roku jsou jen dvě hlavní nákupní sezóny: před začátkem školního roku a před Vánocemi. Přesto se přišlo na to, že existuje ještě další důležité období: léto. V Americe třetí červnovou neděli slaví den otců a mladí lidé v tomto období nejčastěji absolvují (z toho také Dads and Grads Season). Když narazíte na dogma, ptejte se: "Znám důvod, proč by měl předpoklad stále platit?" a "Co by znamenalo, kdyby nebyl pravdivý?".

6. Nezahazujte nápady kvůli nedostatku zdrojů

Nemáte dost financí, času nebo lidí na realizaci zajímavé myšlenky? Nemusí to automaticky znamenat STOP. Naopak - nedostatek zdrojů vás přiměje k hlubšímu inovačnímu procesu. Přijdete na to, jak plán zefektivnit, aby mohl být uskutečněn i za daných podmínek.

Jim Cramer: Inovace potlačí kurzy těchto akcií vzhůru
Firmy odkrývají podle burzovního gurua Jima Cramera v probíhající výsledkové sezóně skvělá čísla. A to nemá na mysli například Microsoft nebo Salesforce.com. Cramerovi se líbí především firmy jako Under Armour, PPG Industries, Honeywell International nebo Schlumberger. Jejich akcie jsou příznivě oceněné a nabízejí výrazný růstový potenciál.

7. Nenechte se odradit vlastními pochybnostmi

Nesmíte se nechat demotivovat předešlými neúspěchy. Přijít na převratné myšlenky je namáhavá práce. Zkoušejte dál, přestože vám předchozích deset pokusů nevyšlo.

8. Přesvědčte kritiky

I když jste si jisti dokonalostí svého nápadu, může veškerou vaši práci zhatit kritika kolegů nebo nepochopení nadřízených. Jděte si za svým a spolu se svým týmem zapracujte na prezentaci. Musíte svůj nápad umět "prodat". Když se to podaří, odmění vás nakonec souhlasným přikyvováním i ti největší kritici.

Technická revoluce na obzoru: Budoucnost jako ze science fiction láká vaše peníze
Díky demografickému vývoji rozvinutého světa způsobí robotika další věděckou revoluci. Demografický vývoj v rozvinutých ekonomikách ukazuje, že abychom dokázali udržet životní úroveň a zvládli zatížení rozpočtů v důsledku stárnutí populace, musejí ekonomiky výrazně zvýšit svou produktivitu. Zřejmým řešením je robotika.

Zdroj: Business Insider