Čínská podpora sektoru, který zachraňuje i Ameriku
|

Čínská podpora sektoru, který zachraňuje i Ameriku

Na konci května čínská vláda uvedla, že vyčlení 26,5 miliardy jüanů (4,2 miliardy USD) na podporu energeticky efektivních produktů. Z toho bude 6 miliard jüanů použitých na podporu nákupu osobních aut s objemem motoru maximálně 1,3 litru. Vláda se chce zaměřit především na venkovské oblasti země, přičemž na jedno auto bude možné získat maximálně 10 % z jeho ceny nebo 5 000 jüanů. V roce 2009 představila vláda podobný program (byl dvojnásobně větší). Výroba aut v zemi se následně zvýšila meziročně o více než 100 procent.

Čína Auta Průmyslové kovy Světová ekonomika

Poznámka: Automobilový sektor je jedním z důležitých důvodů zlepšení situace na americkém trhu práce v posledních letech. Právě tamní automobilky zaměstnávají stále více lidí. Poptávka po autech roste, což pomáhá i celému sektoru v Evropě. Čínský trh je pro výrobce aut dlouhodobě jednou z největších růstových příležitostí. Vyšší poptávka po autech je podporou i pro suroviny potřebné k výrobě aut, například některé průmyslové kovy.

Prodeje aut v jednotlivých měsících

Když si ekonomický růst kupujete zničenými plícemi aneb proč je v Číně smog
Proč je v Číně špatná atmosféra? To je na delší povídání, ale můžeme celkem jasně ukázat, proč je v Číně špatný vzduch. Smog byl jedním z velkých témat pekingské olympiády před čtyřmi lety, auta směla vyjíždět jen jednou za dva dny (v sudé dny ta se sudou poznávací značkou, v liché s tou lichou). Hlavním důvodem nepříjemného smogu je ovšem v Číně její průmysl a energetika, které spotřebovávají nejvíc uhlí na světě. To ukazuje graf produkce a spotřeby uhlí, který ve své výroční zprávě zveřejnila společnost BP. Ekonomický růst stojí Čínu plíce Číňanů.

Zdroj: Colosseum