Co je psáno, to je dáno: Staňte se součástí tohoto grafu realitního oživení
|

Co je psáno, to je dáno: Staňte se součástí tohoto grafu realitního oživení

Už jste o tom určitě slyšeli například v souvislosti s cenami zlata: Čím více článků v médiích o smysluplnosti investic do zlata, tím spíše jsme svědky nafukující se bubliny. Platí to v podstatě obecně - jakmile se o nějakém fenoménu hodně píše, dá se předpokládat, že opravu nastane, případně že se někdo skrze média snaží masírovat veřejnost. Interpretaci grafu necháme na vás, nicméně jak ukázalo fulltextové vyhledávání na terminálu Bloomberg, výraz "housing recovery", tedy realitní oživení, je v současnosti velice frekventovaný. Zda jde o masáž, nebo opravdu dochází k obratu trendu na nemovitostním trhu, mohou naznačit data v průběhu tohoto týdne - index cen domů, prodeje nových i existujících domů a další.

Americký realitní trh Realitní trh Média
Výskyt výrazu "housing recovery" v článcích na Bloombergu

Jak investují čeští a slovenští milionáři? Nemovitosti, rodina, podnikání, a až pak akcie, dluhopisy a fondy
Čeští a slovenští dolaroví milionáři jsou středního věku (47, respektive 45 let), investují do sebe, své rodiny a podnikání. Úspěch mají spojený s Porsche, BMW a Mercedesem. Obdivují Apple, z tuzemských značek mají rádi Škodu, Pilsner Urquell, Budvar či Kofolu. Svět milionářů je zejména světem mužů, žen je v něm pouze 10 %. Dolaroví milionáři jsou nejčastěji majiteli či jednateli firem (60 % v ČR, 71 % v SR) nebo osoby samostatně výdělečně činné (10 % v ČR, 11 % v SR). Jen 14 % dolarových milionářů v ČR a 10 % na Slovensku je zaměstnaných.