Domácí úkol pro Facebook: Už nezklamat
|

Domácí úkol pro Facebook: Už nezklamat

Facebook má za sebou první výsledkovou sezónu od květnového primárního úpisu akcií na burze. Hospodářské výsledky za druhé čtvrtletí 2012 vyzněly neutrálně. Vykázaná čtvrtletní ztráta 157 milionů dolarů by se po odečtení jednorázových výdajů spojených s úpisem akcií překlopila do mírného zisku 295 milionů dolarů, tedy 12 centů na akcii. Firmu ovšem čeká v příštích kvartálech a letech boj o více než o pár centů ve výkazu zisků a ztrát.

Světové akcie Facebook Reklama

Vykázaná ztráta nebo očištěný zisk nebyly hlavní informací, která investory zaujala. Tou bylo zpomalení meziročního růstu tržeb na 32 %, tedy na nejnižší tempo v historii společnosti. Zároveň došlo ke snížení provozní ziskové marže, což bylo způsobeno nutnými zvyšujícími se výdaji na marketing a výzkum, kdy pro získání nových uživatelů musí Facebook vynaložit čím dále větší množství kapitálu.

Pokud se podíváme na hlavní trh v USA, z něhož pochází největší část příjmů společnosti, zjistíme, že i přes 10% meziroční nárůst počtu uživatelů došlo k mírnému poklesu příjmů z reklamy. Stejně tak zklamal příjem z poplatků uskutečněných přes aplikace třetích stran, jako je například prodej online her. Tento segment tvoří něco málo přes šestinu tržeb.

Facebook IW: Reakce akcií Facebooku na zveřejněné hospodářské výsledky

Facebook IW: Jak se dařilo ve druhém kvartálu výrobci online her pro Facebook Zynga?

Jak obhájit stále drahé akcie?

Zuckerberg & spol. se snaží nacházet nové příjmy, které by vedly k opodstatnění současných hodnotových ukazatelů. Největší potenciál nyní spatřují v reklamě z mobilních zařízení. Tento segment poskytuje mnoho prostoru, co se týká objemu tržeb, avšak zisk na jednoho uživatele je ve srovnání se zbylými příjmy nižší. Navíc konkurence v podobě Googlu a jiných nedá nic zadarmo.

Největší příležitost Facebooku
Facebook zahájil roadshow před vstupem na burzu, akcie se upisují mezi 28 do 35…

Další příležitosti Facebook vidí ve vstupu na pracovní trh a s tím spojené poskytování informací. Zde však bude záležet na tom, zda budou uživatelé ochotni některé údaje sdělit. Tento problém vyvstává i při apelu ze strany společnosti k uvádění uživatelských jmen namísto přezdívek na diskuzích. Zde můžeme čekat další nevoli uživatelů, kteří se nebudou chtít nechat omezovat.

Není se tak proč divit, že po zveřejněných výsledcích klesaly akcie Facebooku na nová historická minima a za dva měsíce ztratily více než třetinu své upisovací hodnoty.

Facebook

Před Facebookem tak leží nelehký úkol – zpeněžení široké uživatelské základny a potvrzení vysokých investorských očekávání. Zároveň bude nutné zvýšit důvěryhodnost a transparentnost společnosti vůči investorům, kteří očekávali zveřejnění výhledu na následující čtvrtletí.

Facebook za 25 USD? Výhodná koupě vypadá jinak!
Nedávno se mě někdo ptal, co si myslím o situaci kolem Facebooku po propadu…

Zdroj: Conseq