Jak napsat status na Facebooku, aby z něj byl hit?
|

Jak napsat status na Facebooku, aby z něj byl hit?

Vytvořit příspěvek na Facebooku, který se lavinově šíří mezi uživateli, si přeje snad každý obchodník, který se rozhodl prorazit reklamou na sociálních sítích. Tento novodobý nástroj marketingu má navíc jednu ohromnou výhodu – je zadarmo.

Facebook Marketing Sociální sítě

Podívejte se na následující příklady mnohonásobně sdílených interaktivních reklam a zajisté sami odhalíte, co je spojuje. Stejně jako u každé jiné reklamy je potřeba k vytvoření úspěšného statusu notná dávka kreativity, správné načasování a trocha štěstí.

Tip: Zkuste zavítat například na stránky BuzzFeed, kde najdete vždy seznam 20 nejúspěšnějších příspěvků každého týdne.

Jak najít Svatý Grál v digitálním světě sociálních médií?

Ujistěte se, že sdílíte média, o která je mezi uživateli skutečně zájem. Pandemic Labs zjistili, že marketéři mnohem častěji sdílejí textové odkazy, uživatelé mají přitom ve větší oblibě videa a fotky.

Svůj obsah umístěte na Facebook, Twitter a YouTube, zkrátka na všechny sociální servery, kde se pohybuje co nejvíce lidí a je pro ně snadné obsah sdílet.

Je z vaší reklamy patrná osobnost?

Vdechněte svému produktu nebo službám život tím, že za nimi bude stát nějaká postava nebo známá osobnost. Například v interaktivní reklamě na Old Spice hraje Terry Crews na hudební nástroje tím, že zapojuje jednotlivé svaly. Je to jen deodorant, řeknete si. Ale Procter & Gamble našel unikátní cestu, jak jej zosobnit. (Na konci reklamy mají uživatelé možnost zahrát si pomocí klávesnice prostřednictvím Crewových svalů vlastní song.)

Buďte neformální

Tón vašeho obsahu musí být autentický. Měl by připomínat obvyklou neformální konverzaci. Zaměřte se na obsah, který lidem utkví v paměti a přiměje je mluvit o něm se svými kolegy, přáteli a rodinou. Reklama "Wassup" pro Budweiser je postavena na jednoduchých dialozích party chlápků.

Nikdy nevíte, co s vaší reklamou udělá veřejnost

Nezáleží na tom, jak pečlivě svou reklamu vyladíte. Nikdy nemůžete tušit, co na vás vymyslí veřejnost, která má váš příspěvek plně v rukou. Retailový řetězec Walmart vyhlásil soutěž v souvislosti s reklamní kampaní na energetické papírky s kofeinem Sheets Energy Strips, jejíž tváří se stal americký zpěvák Pitbull. Lidé měli své prodejně Walmart dávat na Facebooku do poloviny letošního července likes, protože obchod s největším počtem měl za vítězství spolupracovat s populární americkou osobností.

Vše by se vyvíjelo podle plánu, kdyby soutěž nebyla zneužita internetovými recesisty Davidem Thorpem a Jonem Hendrenem ke kampani "Vyhostěte Pitbulla na Aljašku". Pointa byla v tom, že měli uživatelé Facebooku prostřednictvím udílení likes hlasovat pro nejvzdálenější pobočku Walmartu v nehostinném městečku Kodiak na Aljašce. Místo je známé pro hojný výskyt největšího z medvědů hnědých (kodiaka) a je tomu přizpůsoben i sortiment tamního Walmartu (například potřeby pro jeho lov, sněžnice nebo repelenty). Kodiak s pouhými 6 tisíci obyvatel, podpořený ovšem masivní internetovou komunitou, soutěž s takřka 50 tisíci likes vyhrál. Pitbull tak skutečně míří na Aljašku!

Domácí úkol pro Facebook: Už nezklamat
Facebook má za sebou první výsledkovou sezónu od květnového primárního úpisu akcií na burze. Hospodářské výsledky za druhé čtvrtletí 2012 vyzněly neutrálně. Vykázaná čtvrtletní ztráta 157 milionů dolarů by se po odečtení jednorázových výdajů spojených s úpisem akcií překlopila do mírného zisku 295 milionů dolarů, tedy 12 centů na akcii. Firmu ovšem čeká v příštích kvartálech a letech boj o více než o pár centů ve výkazu zisků a ztrát.

Vyprávějte příběh

Vymyslete si poutavý příběh doprovázený vhodnými ilustracemi, které mohou být dojemné, šokující nebo na hraně a jsou jedinečné ve vztahu k vaší značce. Reklama, která se dotkne citů, působivě informuje, inspiruje a přiměje k akci.

Takto například získal Google pro své reklamní video "Dear Sophie" 7,7 milionu uživatelů. V reklamě se vypráví příběh otce, který sleduje, jak jeho dcerka roste a pomocí emailů a dalších aplikací Googlu píše deník zachycující nejcennější momenty života.

Buďte vtipní

Udělejte něco neočekávaného a ohromujícího a ilustrujte to atraktivním obrázkem nebo příběhem. Vtipná reklama na Kia Soul 2011 "Party Rock Anthem" uvádí tři křečky v životní velikosti tancující uprostřed apokalyptického světa robotů. Za poslední rok ji vidělo skoro 20 milionů lidí.

Šokujte

Zkuste něco netradičního. Je to častá cesta k získání pozornosti diváka, přiměje ho sdílet příspěvek. Mezinárodní verze reklamy na Evian zobrazující partu batolat na kolečkových bruslích získala v roce 2010 58 milionů zhlédnutí.

Přijatelný pro širokou veřejnost

Příspěvky, které mohou být bez problému sdíleny v práci, se šíří nejrychleji. Šíření reklamy roste exponenciálně, pokud ji lze sdílet s kolegy, přáteli a rodinou, zkrátka s lidmi obou pohlaví a všech generací.

Nejoblíbenější reklama Volkswagenu "The Force" je obdivuhodný spot s malým klukem v kostýmu Darth Vadera. Vznikl v době konání Superbowlu v roce 2011 a vidělo ho 54 milionů lidí.

S upřímností nejdál dojdeš. 7 (ne)ekonomických výhod říkání pravdy
Reklama nás obklopuje. Je všude – ve výlohách, na billboardech, v metru, na cereáliích, které snídáme. Nelze se jí zbavit. Bez některých výrobků zkrátka prý už nemůžeme žít. Jiné produkty, třeba Coca-Cola, nám zajistí skvělé kamarády a lepší život.

Odhadněte správně délku videa

Video musí být přitažlivé a krátké. Nicméně pokud máte poutavý příběh doprovázený atraktivním videem, mohou mít i delší příspěvky velký potenciál sdílení, protože diváci se rádi dostanou hlouběji do příběhu a chtějí se dívat až do konce.

Nesmí to vypadat hned jako reklama

Diváci vypnou hned, jak zjistí, že koukají na reklamu. Podle harvardského průzkumu je to problém č. 1, kterému čelí všichni marketéři, když chtějí skrze sociální média protlačit značku. Na druhou stranu to neznamená, že byste měli značku z videa odstranit úplně. Buďte rafinovaní.

Tato reklama na TNT v belgické verzi, která získala 37 milionů zhlédnutí, zobrazuje značku až na jejím úplném konci:

Chytré načasování zveřejnění statusu

Nejlepší doba na vypuštění příspěvku do světa je mezi osmou ranní a čtvrtou odpolední. NE o víkendech! Večerní a noční odkazy nezískávají potřebné množství "likes" ani zhlédnutí. Lidí na internetu ubývá po čtvrté odpolední. Kolem deváté ranní si prohlížejí večerní a noční obsah, takže je nejlepší čekat se zveřejněním zhruba do 11 hodin dopoledne.

Následující mapa společnosti bit.ly znázorňuje, ve které dny a hodiny se na internetu pohybuje nejvíce lidí (čím modřejší, tím více uživatelů sociálních sítí).

Traffic na internetu
Zdroj: Business Insider
Amazon má výrazně nižší čtvrtletní zisk, tržby mu ale vzrostly
včera v 22:40

Amazon má výrazně nižší čtvrtletní zisk, tržby mu ale vzrostly

Americké společnosti Amazon.com, která je největším internetovým prodejcem na světě, ve druhém čtvrtletí klesl čistý...
Amazon Výsledková sezóna
Americké akcie se ve čtvrtek na směru neshodly, všechny tři hlavní…
Americké akcie se ve čtvrtek na směru neshodly, všechny tři hlavní…
včera v 22:30

Americké akcie se ve čtvrtek na směru neshodly, všechny tři hlavní indexy během dne přesto přepisovaly historii

Americké akcie zakončily čtvrteční obchodování smíšeně. Index Dow skončil na novém zavíracím maximu, benchmarky S&P...
Americké akcie Shrnutí obchodování v USA
USA schválily plán VW na úpravu či odkup 326 000 naftových aut
včera v 21:20

USA schválily plán VW na úpravu či odkup 326 000 naftových aut

Američtí regulátoři schválili plán německé automobilky Volkswagen na úpravu či odkup většiny naftových aut, kterých...
Volkswagen Auta Spojené státy americké (USA)
Adidas zvýšil čtvrtletní zisk, prodává hokejovou značku CCM
včera v 19:08

Adidas zvýšil čtvrtletní zisk, prodává hokejovou značku CCM

Německý výrobce sportovního oblečení a obuvi adidas se dohodl na prodeji své hokejové značky CCM soukromému fondu...
Sport Evropské akcie Fúze a akvizice
Ve vozech Porsche Cayenne byl zjištěn nezákonný emisní systém
včera v 18:08

Ve vozech Porsche Cayenne byl zjištěn nezákonný emisní systém

Německá automobilka Porsche musí v Evropě svolat do servisů asi 22 000 naftových vozů Cayenne. V automobilech byl...
Auta Podvod Volkswagen
Evropské akcie ve čtvrtek klesaly, AstraZeneca ztratila 15 procent
včera v 18:06

Evropské akcie ve čtvrtek klesaly, AstraZeneca ztratila 15 procent

Ceny akcií na velkých trzích západní Evropy směřovaly během čtvrtečního obchodování shodně dolů. Na náladu investorů...
Evropské akcie Shrnutí evropského obchodování
Pražská burza si ve čtvrtek připsala 0,3 procenta díky akciím ČEZ a…
Pražská burza si ve čtvrtek připsala 0,3 procenta díky akciím ČEZ a…
včera v 16:30

Pražská burza si ve čtvrtek připsala 0,3 procenta díky akciím ČEZ a Komerční banky

Index pražské burzy PX ve čtvrtek zakončil obchodování se ziskem 0,3 procenta, když při uzavření seance měl hodnotu...
Akcie ČR Shrnutí obchodování v ČR
Volkswagen hodlá nabídnout úpravu čtyř milionů naftových aut
včera v 15:58

Volkswagen hodlá nabídnout úpravu čtyř milionů naftových aut

Automobilka Volkswagen hodlá příští týden na setkání se zástupci německé vlády nabídnout, že provede úpravu čtyř...
Auta Německo Volkswagen
Starbucks koupí zbývající podíl ve společném podniku v Číně
včera v 15:55

Starbucks koupí zbývající podíl ve společném podniku v Číně

Americký kavárenský řetězec Starbucks koupí za 1,3 miliardy USD zbývající 50procentní podíl v čínském společném...
Káva Fúze a akvizice Americké akcie
Jeff Bezos se stal nejbohatším člověkem planety
Jeff Bezos se stal nejbohatším člověkem planety
včera v 15:45

Jeff Bezos se stal nejbohatším člověkem planety

Zakladatel internetového obchodu Amazon Jeff Bezos se stal nejbohatším člověkem světa, vystřídal na tomto postu...
Wall Street Amazon Microsoft