Chcete udat nemovitost? Špatný inzerát vám podrazí nohy, i kdybyste prodávali celou Pařížskou
|

Chcete udat nemovitost? Špatný inzerát vám podrazí nohy, i kdybyste prodávali celou Pařížskou

Chybějící fotodokumentace, podezřele nízká cena, špatně definovaná lokalita – to vše může vaši nabídku prodeje nebo pronájmu nemovitosti odsoudit k neúspěchu. V průměru si totiž každý Čech při jedné návštěvě inzertního webu otevře devět nabídek bytů nebo domů. Největší zájem je o pronájmy.

Nemovitosti Bydlení
Pronájem nemovitosti - ilustrační foto

Nemovitost někdy může "prodat" už samotný titulek. Je stejně důležitý jako přesná specifikace předmětu prodeje. "Titulek musí informovat o typu nemovitosti, zda se jedná o prodej nebo pronájem, o dispozici a lokalitě. Není na škodu uvést i podlahovou plochu. Ideálně tedy takto: Pronájem bytu 2+1, Brno-město, v centru, 55 metrů čtverečných, volný ihned," říká Tomáš Bukal, provozovatel serveru RealHit.cz. Jako magnet pak podle něj v titulku působí obraty jako "po rekonstrukci", "vybavený", "volný ihned" nebo "výhodná cena".

Fotografie a rychlost jsou základ

U inzerátu nesmí chybět fotografie. Inzerát bez obrázku většina potenciálních zájemců ani neotevře. Podobně odrazuje i jediná fotka, nekvalitně pořízený snímek, případně objekt nafocený pouze zvenčí (exteriér).

Klienti slyší hlavně na přesný popis technického stavu nemovitosti, občanskou vybavenost v okolí nebo na přesně definovanou lokalitu a jasnou cenu. "Stává se, že makléř uvede jako lokalitu pouze město, například Brno, případně Brno-Líšeň. Potenciální uživatelé se pak musejí doptávat na dostupnost městské hromadné dopravy, jak daleko je to do centra, což o 50 % snižuje prodejnost nemovitosti. Stejné je to při neuvedení poplatků za elektřinu, plyn nebo zavedený internet," upozorňuje Tomáš Bukal.

Je také důležité, jak rychle prodávající odpoví na poptávku zájemce o nemovitost. Klienti průměrně vydrží čekat na odpověď 48 hodin. "Po uplynutí této lhůty většinou poptávající ztrácí důvěru k inzerované nemovitosti a obrací se na jiného možného prodejce, případně hledá adekvátní náhradu, kde se mu dostane požadovaného servisu. V dnešní době, kdy nabídka převyšuje poptávku, má klient okamžitě na výběr jiné nemovitosti," varuje Tomáš Bukal.

Vybavení výhodou u pronájmů

Při hledání pronájmu vedou hlavně vybavené nemovitosti. Podle statistiky společnosti RealHit.cz je zájemci hledají ve dvou ze tří případů. Při koupi stojí o vybavenou nemovitost jen asi pětina zájemců.

Průměrně každý Čech při návštěvě serveru RealHit.cz rozklikne 9 inzerátů. Nejčastěji se prohlíží pronájmy, průměrně kolem 15 nemovitostí za jednu návštěvu, při zájmu o koupi nemovitosti je počet prohlížených inzerátů třetinový.

Největší zájem je aktuálně o pronájem menších dvoupokojových bytů. "Mezi nejhledanější spadají byty 2+kk a 2+1, kolem 55 metrů čtverečných, jejich průměrný měsíční nájem činí 9 650 korun. Tradičně nejžádanější města, Prahu a Brno, doplňuje Mladá Boleslav," doplňuje aktuální údaje provozovatel portálu RealHit.cz Tomáš Bukal.

Jak na pronájem nemovitosti
Chcete pronajmout byt, ale stále se to nedaří? Poradíme vám, jak na potenciální nájemníky udělat správný dojem. V době, kdy nabídka nemovitostí k pronájmu významně převyšuje poptávku, je totiž potřeba mnohem více než jen zveřejnit inzerát.