Čtyři neprůstřelné dividendové tituly

Čtyři neprůstřelné dividendové tituly

| redakce

Některé akcie nadnárodních dividendových firem mohou přinést slušné a "bezpečné" výnosy.

Nejlepší dividendové tituly představují akcie firem, které vykazují dlouhodobou stabilitu. Na americkém trhu jich není málo, ale vzhledem k politické situaci v USA, která se za tři měsíce může vrátit jako bumerang, je možná lepší se poohlédnout jinde. Navíc letošní býčí trh vytáhl cenu amerických dividendových stálic hodně nahoru.

Evropa a další rozvinuté trhy jsou domovem řady stabilních firem. Investicí do nadnárodních korporací navíc můžete získat výhodu z expozice na růstových trzích, jako jsou Asie či Afrika.

Unilever

Pozice Unileveru na trhu je skálopevná. Kolem 2 miliard zákazníků využívá jeho produkty denně, což z firmy dělá celosvětově trojku na trhu spotřebního nezbytného zboží.

Značky Unileveru se dělí do čtyř hlavních kategorií: osobní hygiena (Dove, Axe), čistící prostředky pro domácnost (Surf), potraviny (Knorr, Hellmann's) a občerstvení (Lipton). Firma působí ve více než 190 zemích. Díky globálnímu záběru sklízí výhody silné cenové politiky, úspor z rozsahu a využití distribučních kanálů.

Firma navíc neusíná na vavřínech. Její šéf Paul Polman, který je v čele firmy od roku 2009, tvrdě zapracoval na eliminaci byrokracie, omezil zbytečné výdaje, zefektivnil dodavatelský řetězec a implementoval nové IT systémy.

Firma bude schopna těžit z růstu na rozvíjejících se trzích, protože v zemích, jako jsou Brazílie, Čína, Indie nebo Indonésie, působí už více než půlstoletí. Cash flow více než 9 miliard USD za uplynulý rok pomáhá financovat vysokou dividendu.

Unilever
UnileverZdroj: Bloomberg

GlaxoSmithKline

Firma se zaměřuje na tři klíčové oblasti - léčiva, vakcíny a zdravotnické produkty pro spotřebitele. Je také jednou z mála firem v sektoru zdravotní péče, která disponuje léky na hlavní hrozby pro lidské zdraví podle Světové zdravotnické organizace (WHO). Ty zahrnují například HIV/AIDS, malárii a tuberkulózu.

Glaxo se řadu let vyznačovala agresivitou v otázce akvizic. V poslední době ale změnila strategii a některých produktů, které nesouvisejí s jejím jádrovým byznysem, například léky na trombózu Arixtra nebo Fraxiparine, se zbavuje.

Firma pokračuje s velkými investicemi do výzkumu a vývoje, což je klíčové pro budování produktové řady, která by měla kompenzovat vypršení patentů existujících léčiv. V minulém čtvrtletí získala Glaxo souhlas regulátora pro tři nové léky pro americký trh.

Výhoda Glaxo také spočívá ve světové distribuci. Firma nedávno uzavřela kontrakty s Amgenem a dalšími prodejci léčiv, které by měly podpořit zisky.

GlaxoSmithKline
GlaxoSmithKlineZdroj: Bloomberg
  • 1
  • 2
reklama
reklama