Nakupujete na internetu? Tak se vyhněte třem častým chybám

Nakupujete na internetu? Tak se vyhněte třem častým chybám

| redakce

Internetové nakupování je stále oblíbenější. Zákazníky e-shopů lákají nižší ceny než v kamenných obchodech, širší výběr a úspora času. Aby byly vaše online-nákupy zároveň bezpečné, vyhněte se běžným chybám, které zákazníci e-shopů dělají.

Nakupujte v prověřených obchodech

Věnujte dostatečnou pozornost výběru správného obchodu. Jinak se zbytečně vystavujete riziku, že s vámi nebude obchodník jednat fér. Neseriózní e-shop poznáte například podle toho, že nabízí zákazníkům nepřiměřeně nízké ceny. Takové zboží může být použité, padělané nebo se skrytou vadou. Vhodnější je nakupovat u prověřených e-shopů, které poznáte podle loga s certifikací APEK (Asociace pro elektronickou komerci).

Čtěte obchodní podmínky

Při internetovém nakupování si dobře prostudujte nákupní řád. Pozornost věnujte také obchodním a reklamačním podmínkám. Jde o údaje, které musí obchodník ze zákona zveřejnit na svých webových stránkách. Pokud tomu tak není, nejedná se o seriózní e-shop, který respektuje vaše práva. Obchodník je například povinen vyřídit reklamaci do 30 dnů, nakupující má právo odstoupit od kupní smlouvy ve čtrnáctidenní lhůtě od převzetí zboží.

Sledujte reference ostatních zákazníků

Ač je nabídka zboží v e-shopech široká a ceny příznivé, nenechte se zlákat k nepromyšleným nákupům, zvláště pokud v daném obchodě nakupujete poprvé. Sbírejte informace a zkušenosti od ostatních spotřebitelů. Nejlepší reference vám dají přátelé či kolegové, různé srovnávače a diskusní fóra na internetu.

Zdroj: ZUprofit.cz

reklama
reklama