4 vyvrácené tržní mýty současnosti

| redakce

Ke každé otázce lze přistupovat z několika úhlů pohledu. Snadno se zamilujete do svých vlastních investičních nápadů, pro investování je to ale nebezpečné. Jaké jsou nejčastější mýty, kterým na trhu věříme?

V investičním světě se aktuálně řeší mimo jiné následující čtyři témata. Převládající názory nemusejí být vždy ty nejsprávnější. Jak argumentuje kontrariánská menšina?

1. Ziskové marže jsou na maximu

Argument: Marže mají tendenci vracet se k průměru. V současnosti reflektují neudržitelné zisky.

Protinázor: Existuje dostatek důvodů k tomu, aby marže zůstaly výše (nedostatek konkurence, outsourcing, produktivita). Pokud se marže budou vracet k historickým úrovním, změna bude pravděpodobně součástí všeobecného trendu k silnější ekonomice, vyšší zaměstnanosti a lepším firemním tržbám.

2. Krach trhu je nevyhnutelný

Argument: Trh je letos po většinu roku příliš vysoko, daleko více než v minulosti. Jsme na maximech. Katastrofa je jistá, otázkou je pouze načasování.

Protinázor: Prvních 7 procentních bodů růstu cen amerických akcií vycházelo z řešení otázky fiskálního útesu, jinak rok 2013 začal velmi pesimisticky. Když odečtete tento skokový růst, jde o běžný dobrý rok pro akcie, nejde o nepřiměřené zisky. Investoři se musejí naučit rozpoznat pseudovědu a propagandu prodejců strachu (a zlata).

3. Podle historických cyklů je trh zralý na pokles

Argument: Historické cykly (pro ekonomiku i pro akcie) jsou obecně solidní oporou pro předpovědi.

Protinázor: Současný tržní cyklus zahrnuje výrazný pokles a velmi pozvolné oživení. Nikdo nedrží v rukou stopky, aby měřil, jak má oživení trvat dlouho. Fed vyjasnil, že stimul bude dlouhodobý, a to je klíčový rys aktuálního pomalého oživení.

4. Celé je to o Fedu

Argument: Všechny zisky akciového trhu jsou důsledkem tištění peněz Fedem. To nemůže skončit dobře.

Protinázor: Toto je nejčastější výmluva těch, kteří se zcela mýlili ohledně výkonnosti trhu během posledních let. Politika Fedu je dobře predikovatelná a QE3 má jen mírný efekt.

Zdroj: oldprof.typepad.com

reklama
reklama