Jak vydělat první miliardu? 5 zlatých dolů nováčků v žebříčku Forbes

Jak vydělat první miliardu? 5 zlatých dolů nováčků v žebříčku Forbes

| redakce

Když přijde řeč na boháče, vybaví se vám určitě žebříček miliardářů, který každoročně sestavuje magazín Forbes. Jak se dopracovali ke svému jmění?

Někteří samozřejmě už nějaký ten milion do vínku dostali od svých rodičů, ale pak je tu řada těch, kteří se na seznam magazínu Forbes dopracovali vlastním úsilím. Kde ve světě bylo v poslední době možné najít nejziskovější příležitosti?

Peníze se v minulosti vyplácelo investovat do oblasti telekomunikací, technologií a nízkonákladového maloobchodu. Když ale někteří boháči jako například Carlos Slim, Michael Dell a Sam Walton začínali, jejich okolí považovalo jejich plány za čiré bláznovství.

Kdo všechno se v poslední době připojil do milionářského klubu a jaké si od nich můžeme vzít lekce?

Převažují lidé, kteří chytli příležitost "za pačesy" a přišli s novým obchodním modelem nebo objevili nový tržní segment. Zkrátka ti, kteří mají ty nejlepší nápady a správně odhadnou směr, kam se trh v příštích letech může ubírat. Na druhou stranu v žebříčku jsou i tací - jako bratři Bulgariovi -, kteří měli jen z pekla štěstí.

1. Móda

V módním průmyslu se vždy točilo hodně peněz. V posledním roce ale lepší distribuce, chytrý marketing a větší konsolidace umožnily několika vlastníkům módních značek připojit se k seznamu miliardářů. Byl to například Renzo Rosso, autor džínsů Diesel, který si zajistil miliardářskou příčku po uvedení značek Maison Martin Margiela a Viktor & Rolf, Paolo a Nicola Bulgariovi, Domenico Dolce a Stefano Gabbana a vnuk francouzského kosmetického magnáta Bris Rocher.

Druhou nejmladší americkou miliardářkou se stala designérka Tory Burch, brzy ji ale nejspíše dotáhne majitelka značky Spanx Sara Blakely, která přišla s tvarovacím oblečením pro ženy a muže.

2. Maloobchodní řetězce

Není tajemstvím, že sázky na retailové společnosti jako Walmart, Target a Dollar General vždy dobře fungovaly v recesi. Lidé rádi utrácejí za věci, "které moc nestojí". Největším miliardářem v tomto segmentu je španělský magnát Amancio Ortega, majoritní vlastník Inditexu, jedné ze světově největších oděvních značek. Tím, jak se Zara - jeho hlavní značka - tlačí na americký trh, je Ortegova pozice stále silnější.

Cestu do žebříčku magazínu Forbes si našli také Andres Povlsen, vlastník dánského retailového řetězce Bestseller, nebo Edward Stack, šéf Dick's Sporting Goods.

  • 1
  • 2
reklama
reklama