Emaily ovládají mobilní trh. Google vládne smartphonům, Apple tabletům

Emaily ovládají mobilní trh. Google vládne smartphonům, Apple tabletům

| redakce

Aplikace pro chytré telefony a tablety jsou stále oblíbenější. Pomalu, ale jistě nechávají zapomenout na tradiční "brouzdání" po internetu na stolních počítačích.

V letošním roce by se mělo podle ABI Research do chytrých telefonů stáhnout 56 miliard aplikací. Ty pro Android od Googlu by měly představovat 58 %, pro iOS od Applu 33 %, Windows Phone od Microsoftu necelá 4 % a BlackBerry 3 %.

Uživatelé internetu v mobilních zařízeních mohou letos stáhnout zhruba 14 miliard aplikací pro tablety. V tomto segmentu si dominantní postavení udrží pravděpodobně Apple, aplikace pro iOS na iPady mají se 75 % nadále výrazně převažovat. Pro srovnání, Android by měl ročně získat 17% podíl (bez Kindle Fire). Stahování na tablety Amazonu by mělo dosáhnout tržního podílu 4 % a tablety Windows 2 %.

Největší rizika pro Google představuje současný trend, kdy se uživatelé smartphonů přesouvají do sektoru tabletů, kde zatím Apple vládne pevnou rukou. Google ale bude těžit zejména z úspěchu Amazonu s tablety Kindle Fire.

Už i emaily čteme hlavně v mobilech

Fakt, že se trendy v IT rychle mění, dokazuje i rostoucí podíl emailů otevřených na mobilních zařízeních. Podíl takto obdržených zpráv dosáhl v druhé polovině roku 2012 41 % a do konce letošního roku by se přístup k emailu přes mobily a tablety mohl stát jedničkou na úkor stolních počítačů a notebooků.

Podle reportu společnosti Knotice v současnosti na smartphonech otevíráme zhruba 29 % emailů (oproti 26 % z první poloviny roku 2012). Navzdory rostoucí dominanci Androidu od Googlu zatím představují zařízení s iOS drtivou většinu otevřených emailů na smartphonech (z výše uvedených 29 % patří iPhonům 22 procentních bodů, Androidu 6 bodů). Na tabletech čteme 12 % emailů (oproti 11 % v první polovině roku 2012). iPady zde vyhrávají na plné čáře s 11,4 procentního bodu.

Podíl otevřených emailů na smartphonech, tabletech a stolních počítačích
Zdroj: econsultancy.com

Zdroj: Bloomberg

reklama
reklama