Tiger Woods je jako americká ekonomika

Tiger Woods je jako americká ekonomika

| redakce

Matthew Futterman z WSJ nabízí zábavné přirovnání kariéry Tigera Woodse a vývoje indexu Dow Jones Industrial Average, který je v současnosti na svých historických maximech.

Tiger Woods je také opět na vrcholu. Přitom ještě v roce 2009 byli Dow i Tiger na dně. Oběma se ale i tak podařilo znovu dostat do kondice. I kdyby byl vztah mezi Tigerovou kariérou a indexem Dow čistě náhodný, Woodsův comeback je důležitou zprávu pro ty, kteří se zajímají o americkou ekonomiku.

Tiger se svým sponzorem Nike nedávno přišel s novou reklamou, která pohoršila média. Lidé byli rozčilení, protože v ní zaznělo, že když vyhráváte, nikoho už nezajímá vaše minulost. Zpráva je to 100% pravdivá, což je asi také důvod, proč všechny rozzlobila. Hlavní je, že má přesah ze sportu do ekonomiky.

Na konferenci The Atlantic v roce 2012 Larry Summers řekl: "Jedním z nejdůležitějších určujících faktorů pro úspěch je míra růstu ekonomiky během příštího desetiletí (nehledě na to, zda má zdravé vládní finance, rostoucí mzdy pro rodiny ze střední třídy, zda bojuje proti chudobě, nebo si naopak udržuje pozici světové velmoci). Pokud se USA nepodaří dosáhnout udržitelného ekonomického růstu do té míry, aby se mohlo více Američanů vrátit do práce, Spojené státy neuspějí v ničem (včetně stabilizace veřejných financí). Politika se musí zaměřovat na zajištění adekvátní úrovně a růstu poptávky. Klíčovou otázkou pak je, jak toho docílit (podporou vývozu, daňovými reformami nebo výdaji na potřebnou infrastrukturu)."

Růst je jedinou cestou, jak dostat deficit pod kontrolu. Nic jiného nefunguje

Takže jsme u Tigerova reklamního sloganu znovu: "Vítězství řeší vše."

Reklama Nike s Tigerem Woodsem
Zdroj: Nike

Tiger Woods na začátku roku 2010, kdy byl v nejhorší fázi kariéry, natočil jiný reklamní spot, v němž mu hlasy jeho zesnulého otce našeptávají, aby si vzal ponaučení z jeho selhání. Je to stejné, jako když jsme si z prodělané finanční krize chtěli vzít lekci (méně úvěrů, méně nezodpovědného konzumu a tak dále). Nyní jsme ale zpět v období výher, takže jsou všechny diskuze o stabilizaci hlavních fundamentálních problémů zapomenuty.

Zdroj: WSJ

reklama
reklama