Faber: Co se stalo na Kypru, se stane všude. A výsledky amerických firem mohou výrazně zklamat

Faber: Co se stalo na Kypru, se stane všude. A výsledky amerických firem mohou výrazně zklamat

| redakce

Když vezmeme v úvahu slabý ekonomický výhled Evropy a zpomalení řady rozvíjejících se trhů potvrzené firmami jako Caterpillar nebo McDonald's, tržby firem mohou nadále investory zklamávat, stejně jako zisky. Ve vysílání CNBC to v úterý uvedl věčný pesimista Marc Faber.

Doktor Zkáza se v rozhovoru na známé finanční televizní stanici věnoval řadě témat. "Rostoucí nerovnost rozdělení bohatství znamená, že bohatí mají stále méně bezpečných útočišť. To, co se stalo na Kypru, se stane ve více zemích na světě," uvedl Faber. "Je to téma pro všechny západní demokracie. Ztráty mohou být klidně okolo 20 až 30 %."

Bohatým hrozí konfiskace majetku nebo jeho vyšší zdanění. "92 % finančního jmění vlastní 5 % nejbohatších," varoval Faber. "Většina lidí nemá smysluplnou pozici na akciovém trhu, takže se růst cen akcií (na historická maxima) v jejich peněženkách příliš neodráží. Náklady na život rostou."

Rally nepodporují některé důležité akcie

Posilování akciového trhu se podle Fabera neděje s přispěním některých zásadních titulů a celých sektorů. Zmínil například společnosti IBM, GE, FedEx, Intel, Merck nebo Oracle. "Rally je tažena spotřebitelskými akciemi," doplnil známý kontrarián.

"Nejvíce mě znepokojuje, že je americký trh jedním z mála, které rostou, prakticky jediný v posledních dnech. Když byl jediným rostoucím trhem Nasdaq na konci minulého století, nedopadlo to dobře. Stejně tak v roce 2008 v případě komodit nebo realitního trhu," nenechal na rekordních maximech indexu S&P 500 nit suchou Marc Faber.

"Růst může klidně pokračovat, ale v létě přijde propad, nejpozději v létě. Neshortuji zatím americké akcie, s tiskárnou peněz nehodlám bojovat. Vyvolává to ale nezdravé přesuny kapitálu," završil Doktor Zkáza své vystoupení. Nakolik budou jeho předpovědi pravdivé, ukáží až další měsíce. Kdy jindy ale být opatrný, když ne na maximech.

Zdroj: CNBC

reklama
reklama