Co musíte ráno vědět (11. června)

Co musíte ráno vědět (11. června)

| redakce

Jak zahájily nový týden burzy, jak se vyvíjí situace v Turecku a co na vás může bafnout na pánských záchodech? To vše musíte ráno vědět.

1. Americké akcie v pondělí nenašly sílu k dalšímu růstu

Index Dow Jones Industrial Average po úvodním poklesu a růstu během dne zakončil se ztrátou -0,06 % na 15 238,59 bodu, širší S&P 500 odepsal 0,03 % na 1 642,81 bodu a technologický Nasdaq jako jediný udržel mírný zisk, když posílil o 0,13 % na 3 473,77 bodu. Výrazně posílily akcie Facebooku (+4,46 %). "S tržní kapitalizací přes 58 miliard USD může firma myslet na zahrnutí do indexu S&P 500," uvedla společnost Stifel Nicolaus. Dařilo se i akciím McDonald's (+1,27 %). Firma vykázala růst tržeb o 2,6 % meziměsíčně, trh počítal pouze s 1,9 % růstem. Nejvíce se v pondělí dařilo finančním titulům, sektorům zdravotní péče a telekomunikací, naopak nejvíce (i když jen mírně) klesaly sektory jako energetika, síťové služby nebo základní materiály.

6 nábojů, které mohou letošní rally sestřelit ze sedla

2. Evropské trhy zahájily týden smíšeně

Německý index DAX posílil v pondělí o 0,64 % na 8 307,69 bodu, britský FTSE 100 ztratil 0,18 % na 6 400,45 bodu a pařížský CAC 40 zlevnil o 0,21 % na 3 864,36 bodu. Obchodování bylo relativně klidné, na akcie působily především zprávy z USA. Důvěra investorů v eurozóně v červnu vzrostla podle výsledků zveřejněných výzkumnou skupinou Sentix na -11,6 bodu z -15,6 bodu v květnu. Analytici však očekávali růst až na -11,3 bodu. Ekonomická očekávání vyskočila na 7,3 bodu z 2,8 bodu a hodnocení současné situace se zlepšilo na -28,8 bodu z -32,3 bodu.

Evropské akcie nejsou Evropa. Naštěstí

Akcie pohledem technické analýzy: Indexy čeká mírné oživení

3. Pražská burza počtvrté za sebou ztratila

Pražská burza v pondělí ztrácela. Index PX odepsal 0,80 % a zakončil obchodování na 949,78 bodu. Nedařilo se především akciím Tatry Mountain Resort (-2,04 %), ČEZ (-1,90 %) a Telefóniky C.R. (-1,89 %). Podražily naopak akcie CETV (+3,72 %) a developera Orco (+2,71 %). Poprvé se obchodovalo s akciemi společnosti Borealis, která zahájila obchodování na 180 Kč za akcii. Ani solidní doporučení od Goldman Sachs nedostalo do plusu oba bankovní tituly. Nová emise Borealis Exploration Limited podle očekávání investory vůbec nezajímala. S titulem neproběhl jediný obchod.

4. Očekávané události

Bank of Japan rozhodne o nastavení monetární politiky, Spojené království zveřejní průmyslovou výrobu a Spojené státy velkoobchodní tržby a zásoby. Co dalšího celý týden přinese, zjistíte v našem burzovním kalendáři.

Aktuální zpravodajství sledujte na Investičním webu celý den online ZDE.

5. Hollande: To nejhorší už má euro za sebou. Krize odeznívá

Francouzský prezident Hollande se během návštěvy v Japonsku pokusil uklidnit investory optimismem. Podle jeho slov krize v eurozóně skončila. "Je potřeba, abyste si tady, v Japonsku, uvědomili, že krize v eurozóně pominula," prohlásil Hollande, "a že můžeme pracovat společně, Francie a Japonsko, a otevřít nové dveře ekonomickému pokroku." Evropa podle Hollanda potřebuje klást větší důraz na kroky podporující růst a konkurenceschopnost, "aby o sobě mohla dát ve světě lépe vědět".

Jak hluboko ve Francii klesli: V restauracích dostanete mražená jídla

6. Turecký premiér Erdogan: Zaškrtíme zahraniční spekulanty

Burza v Istanbulu se v pondělí otevřela o hodinu později kvůli technické závadě. V neděli premiér Erdogan varoval, že zaškrtí finanční spekulanty. Obrátil se na ty, "kteří se snaží potopit burzu", a slíbil, že každý spekulant, jenž vydělává peníze z "potu lidu", padne. "Pokud vaše spekulování zaregistrujeme, zaškrtíme vás. Ať jste kdokoli, zaškrtíme vás," zahrozil Erdogan.

Hakan Aksoy: Bouře v ulicích a nadhodnocené akcie? Ruce pryč od Turecka!

7. OECD: Přední ekonomiky postupně sílí, nejvíce USA a Japonsko

Hlavní měsíční indikátor, který zahrnuje 33 členských zemí OECD, v dubnu vystoupil na 100,6 bodu z březnových 100,5 bodu. Index, který má ukazovat přelomové okamžiky v ekonomické aktivitě, se tak posunul ještě výrazněji nad dlouhodobý průměr, jímž je 100 bodů.

OECD: Vyhlídky předních průmyslových ekonomik se zlepšují

8. Americké úřady vyšetřují únik dat o sledování lidí na internetu

Americké ministerstvo spravedlnosti zkoumá únik informací týkajících se sledování lidí v rámci tajného protiteroristického programu USA. Ministerstvo to oznámilo s tím, že vyšetřování je na počátku, uvedla agentura Reuters. K úniku dat se v neděli přihlásil 29letý Edward Snowden, který pracoval jako technik pro americkou tajnou službu CIA, a následně pro jednoho z dodavatelů Národní agentury pro bezpečnost (NSA).

Účinná obrana před hackery? H35L0 vás neochrání!

9. AstraZeneca koupí amerického výrobce léků na dýchací potíže Pearl

Britská farmaceutická společnost AstraZeneca převezme amerického výrobce léků na dýchací potíže Pearl Therapeutics. Cena má činit až 1,15 miliardy USD, přesná hodnota akvizice bude stanovena později. AstraZeneca díky akvizici posílí nabídku léků a zvýší své napojení na rozvíjející se trhy. Cena se skládá ze dvou částí: AstraZeneca za převzetí okamžitě zaplatí 560 milionů USD, další peníze budou vyplaceny v závislosti na úspěchu nových léků, které jsou nyní ve vývoji, a rovněž na jejich prodeji. Dohoda by měla být dokončena ve třetím čtvrtletí.

10. Apple zahájil svou konferenci plnou novinek

Nový operační systém pro iPady a iPhony, nový Mac Pro, iTunes Radio, nová Siri - jen krátký výčet některých novinek, které firma v pondělí představila na své vývojářské konferenci. Více zde: Apple uvedl nový operační systém iOS 7

Aktuální zpravodajství sledujte na Investičním webu celý den online ZDE.

Bonus

Britská reklama varující před řízením v opilosti sklízí úspěch

Britské ministerstvo dopravy zveřejnilo brutální reklamu varující před řízením v opilosti. Falešná skrytá kamera v ní zabírá tři muže, před nimiž se při mytí rukou na záchodech v baru z ničeho nic roztříští zrcadlo a objeví se v něm zkrvavená hlava ženy. Jedná se o figurínu a muži jsou herci, ale přesto reklama sklízí neskutečný úspěch.

reklama
reklama