IPO: Co radí Mark Zuckerberg Twitteru?

IPO: Co radí Mark Zuckerberg Twitteru?

| redakce

Primární úpis akcií není legrace. Žádný jiný šéf technologické firmy to nepoznal lépe než Mark Zuckerberg z Facebooku. Twitter podle zprávy na vlastním twitterovém účtu našel odvahu a chystá IPO pod vedením Goldman Sachs. Z emise akcií jedničky v segmentu sociálních sítích se může hodně poučit.

Co může Twitter udělat? Vyhnout se nadhodnocení emise, držet se při zemi - a dále tvrdě pracovat. "Chtěl jsem Facebook udržet mimo burzu co nejdéle," zmínil se v rozhovoru na konferenci TechCrunch Disrupt šéf Facebooku Mark Zuckerberg. "Ve zpětném pohledu to nejspíše bylo tím, že jsem se IPO hrozně bál. Neměl jsem pocit, že by byl přerod ve veřejně obchodovanou společnost nutný."

Základem je tvrdá práce

Důležitá slova pro Twitter. Obzvláště po trpké zkušenosti se skeptickým přijetím IPO Facebooku z května 2012 se na trh příliš nehrnul. Navzdory řadě "ale" – včetně přání Twitteru zůstat nízkoprofilovým – ale k IPO podle všeho brzy dojde.

Klíčem k překonání strachu je podle Zuckerberga neustálé soustředění se na vlastní práci. "To, jak si společnost prošla špatným prvním rokem po IPO, ji posílilo," poznamenal Zuckerberg. Obával se například, že by klesající ceny akcií mohly vyústit v hromadné odchody zaměstnanců. Nakonec to vedlo k zlepšení firemní kultury - začala se více soustředit na vývoj produktů.

Například mobilní segment. Ještě před rokem nebyly mobilní produkty nejpopulárnější sociální sítě žádná sláva a zajišťovaly firmě malé příjmy. Nyní z mobilního segmentu plyne Facebooku téměř polovina příjmů z reklamy. Jde tedy o nadějnou změnu vzhledem k současným trendům, kdy je u spotřebitele mobil na prvním místě.

Twitter udělá podle Zuckerberga nejlépe, když se nadále bude zaměřovat na to, co dělá nyní. "Dělá to skvěle," myslí si Zuckerberg. Když zvážíme, čím vším si musel kvůli IPO projít Facebook, nelze se divit, že Twitter k IPO přistupoval tak skepticky. "Jsem ten poslední člověk, kterého byste se měli ptát, jak provést IPO hladce," usmívá se Zuckerberg.

Zdroj: All Things Digital

reklama
reklama