Působit jako důvěryhodný partner pro byznys? S těmito pěti triky žádný problém

Působit jako důvěryhodný partner pro byznys? S těmito pěti triky žádný problém

| redakce

Rozhodnout se pracovat "na sebe" je vždy těžké. Začínající podnikatelé bojují s nejistotou ohledně úspěchu v tvrdé konkurenci a v naprosté většině případů také s kritickým nedostatkem peněz. Banky jsou při půjčování novým projektům velice opatrné, a podnikatelé se proto neustále poohlížejí po možnostech, jak obtížnými začátky projít s takřka prázdnou peněženkou. Díky pěti jednoduchým trikům budete i s minimem financí vypadat jako podnikatelští matadoři, kteří se ve světě velkého byznysu pohybují dlouhá léta.

1. Pořiďte si vlastní doménu

Koupit si doménu s vlastním jménem by v současnosti měl být jeden z prvních kroků všech začínajících podnikatelů. Pokud se nejmenujete zrovna Jan Novák, nemělo by být velkým problémem volnou adresu najít. Domény jsou cenově dostupné úplně všem. Ty s koncovkou cz, eu nebo com vás ročně vyjdou přibližně na 150 Kč, po započítání ceny za webhosting se dostanete na zhruba 500 Kč ročně. Využít tento balíček můžete nejen k vlastní webové prezentaci, ale i zřízení e-mailu. Adresa info@jmenoprijmeni.cz vypadá za necelých 1,50 Kč denně profesionálně, nemyslíte?

2. Sami sobě asistentkou

Když už si pořídíte vlastní internetovou doménu a na ní si zřídíte e-mail, jste na dobré cestě. Nedalo by se ale z této investice vytěžit ještě více? Dalo. Proč své podnikání nerozšířit ještě o asistentku? Stačí, když si na téže doméně bez dalších příplatků zřídíte další e-mail, který se bude tvářit jako e-mail vaší osobní asistentky či asistenta. Záleží pouze na vás, zda zvolíte formát asist@jmenoprijmeni.cz, nebo své virtuální pomocnici přenecháte adresu info@jmenoprijmeni.cz a pro sebe najdete jinou variantu. To, že e-maily ve skutečnosti nevyřizuje pohledná brunetka, nikdo nepozná. A další body za profesionalitu jsou na světě.

3. Výrobu vizitek přenechte odborníkům

Význam vizitek je mnohdy neprávem podceňován a začínající podnikatelé často kvůli úspoře několika málo korun na výrobu profesionálních navštívenek zcela rezignují. Šetřit na své prezentaci se ale nevyplatí. Při zadání zakázky profesionálnímu copy-centru by přitom náklady na tisk a grafický návrh 100 vizitek neměly překročit 500 Kč. Za zanedbatelných 5 Kč přitom své šance při jednání se svými budoucími obchodními partnery zvýšíte až několikanásobně. Nebo si myslíte, že je vhodnější jim své telefonní číslo a e-mailovou adresu diktovat?

4. Naplánujte jednání v hotelové kavárně

Blíží se pracovní schůzka s vaším potenciálním klientem a vy ho nemáte kam pozvat, protože ještě nemáte dost peněz na pořízení vlastní kanceláře? Rychle zapomeňte na to, že byste jej pozvali do svého obývacího pokoje a po dotazu, zda si dá kávu, ji šli připravit do kuchyně. Tudy cesta k úspěchu nevede. Při organizování schůzky svému protějšku vysvětlete, že máte během dne ještě několik dalších jednání mimo kancelář, a proto by bylo nejvhodnější, kdybyste se setkali v lobby či kavárně některého z hotelů ve městě. Případně, pokud jste ochotni ze svého rozpočtu zaplatit více, se můžete poohlédnout i po krátkodobém pronájmu kanceláře nebo zasedací místnosti.

5. Dejte o sobě vědět

Pokud o vás a vašich produktech nebo službách nebude slyšet, nepomůže vám ani jejich výjimečnost. V dnešní době se již nestačí spoléhat na to, že si k vám zákazníci dříve či později najdou cestu sami. Iniciativu musíte převzít vy a zákazníkům vysvětlit, proč by své peníze měli utratit zrovna u vás. Velký potenciál mají sociální sítě nebo stále populární tématická diskuzní fóra.

Jedním ze stále využívanějších způsobů prezentace jsou také tzv. minisites, tedy webové mikrostránky, jejichž účelem je zvýšit povědomí o konkrétním produktu či společnosti formou jejich nenásilného představení zákazníkovi. Světově nejznámějším příkladem úspěšné minisite je populární web www.willitblend.com, na němž uživatelé naleznou desítky videí s "šíleným" profesorem v bílém plášti (a shodou okolností též zakladatelem společnosti BlendTec) Tomem Dicksonem, který v mixérech BlendTec úspěšně rozmixuje vše od obyčejných propisek přes golfové hole až po funkční iPhone. Uživatelé se nejen pobaví, ale navíc se i dozví, že s mixéry BlendTec v kuchyni rozmixují vše, co je napadne.

Zdroj: recessionista.com

reklama
reklama