Jak se nezbláznit z práce: 4 užitečné tipy pro chronicky přepracované

Jak se nezbláznit z práce: 4 užitečné tipy pro chronicky přepracované

| redakce

Workoholismus je běžnou součástí života mnohých z nás. Když si ovšem osvojíte základní pravidla časového managementu, nejenže se uchráníte od psychického kolapsu, ale oceníte, jak efektivně se dá pracovat. Čtveřici tipů na zvládnutí každodenní dřiny přináší Suzana Simicová, manažerka z Computer Systems Institute.

1. Seznam úkolů s předstihem

Sestavte si seznam úkolů už večer, abyste měli další den náskok. Než ale začnete nové úkoly plnit, překontrolujte, zda jste dokončili všechny z minulého dne.

2. Nenechte se rozptylovat

Současný svět technologií přináší mnoho rozptýlení. Je ale potřeba se je naučit ignorovat a soustředit se na dokončení vlastních úkolů. "Jako byste si nasadili klapky na oči. Pozavírejte všechny maily, zavřete dveře od kanceláře a vypněte zvonění telefonu," radí Simicová.

3. Naučte se říkat "ne"

Podle Simicové je důležité dobře chápat, co jsou vaše úkoly, a co už ne. Pokud budete dobráci, kteří kývnou na všechno, nebudete schopni dokončit vlastní práci. Budete neefektivní, čímž utrpí vaše produktivita.

4. Řiďte se svými vnitřními hodinami

Současnost je ohledně pracovního času poměrně flexibilní, dávno se už nemusejí všichni držet tradičních pevně daných rozvrhů hodin. Když budete naslouchat svým vnitřním hodinám, budete produktivnější.

Jste ranní ptáče, nebo spíše sova? Rozhodují o tom geny – vnitřní time management, který například určuje, kdy a kolik hodin spíte –, s nimiž jen těžko budete bojovat. Když zjistíte, že se vám lépe pracuje ráno, přesuňte vše důležité na začátek dne. Pokud jste efektivnější, až když se malá ručička podruhé za den přibližuje k dvanáctce, ráno věnujte třeba reakcím na maily, a až pozdější hodiny dokončení úkolů, které vyžadují plnou pozornost.

Zdroj: Openforum.com

reklama
reklama