Pět technologií, které letos mohou zaujmout investory

| Tomáš Hart

Investoři přemýšlejí, do čeho by letos investovali. Loni byly asi největším vítězem akcie firem, které se zabývají 3D tiskem. Co patří mezi tyto slibné technologie?

1. Přenosné technologie na oblečení a doplňcích (wearables)

Zatím k vidění hlavně ve spotřebním zboží, jako jsou sportovní brýle, Google Glass, senzory na oblečení a další. Technologie by se měla dostat do širšího podvědomí u firem, například pro monitoring pohybu lidí a materiálů ve výrobních závodech. "Průmysl, high-tech a zdravotnictví jsou sektory, kde bychom měli wearables vidět častěji než loni," odhaduje ředitel Icreon Tech Himanshu Sareen.

2. Crowdfunding

Způsob získávání peněz na rozjezd firem přes internet mezi velkým množstvím lidí je už dostatečně známý. Nový zákon (JOBS Act), kde je crowdfunding výslovně zmíněn, mu ale dává punc oficiálnosti, což může být pro mnoho dosud váhajících investorů dostatečným důvodem, aby se přidali a zkusili rozšířit své investiční portfolio. "Crowdfunding bude loterie. První úspěšná velká firma, která získá kapitál a jejíž akcie hodně posílí, naláká spoustu lidí, kteří ale nikdy už takové peníze nevydělají," upozorňuje na riziko Patrick Chung, partner venture kapitálové firmy New Enterprise Associates.

3. Lokalizace

Kombinace přenosných technologií, množství dat a chytrých telefonů bude znamenat, že se lidé změní v data pointy a obchodníci je dokáží v reálném čase lokalizovat a udělat jim nabídku na míru. Apple už do mobilů instaluje iBeacon, který vysílá informace o tom, kde se konkrétní člověk právě pohybuje. Ten tak může být vystaven přímému marketingu.

4. Alternativní platební systémy

Nejde jen o nyní populární Bitcoin. Například eBay má jedinečnou výhodu, že PayPal dokáže mobil proměnit v peněženku, což jeho největší rival Amazon zatím neumí. Nebo Coin, což je zařízení, které všechny kreditní karty převede do jedné, která uschová informace ze všech karet na jednom místě.

5. Dočasná média

Problém s internetem je v tom, že jsou na něm všechny informace vlastně napořád. Ale lidská komunikace byla vždy jen dočasná, naše konverzace mizí, jakmile skončí. Proto by média měla umožnit více soukromí a nabídnout, že SMS nebo e-maily po čase zmizí a už se nikdy, třeba v nejméně příhodnou chvíli, neobjeví. Úspěch aplikace Snapchat, za kterou chtěl Facebook loni zaplatit tři miliardy dolarů, potvrzuje, že soukromí má svoji cenu i na internetu.

Zdroj: CNBC

reklama
reklama