8 kroků na cestě k ideálnímu profilu na LinkedInu

8 kroků na cestě k ideálnímu profilu na LinkedInu

| redakce

Ještě před dvaceti lety by většina z nás při hledání nového zaměstnání jako první otevřela některé z regionálních novin. Před deseti lety bychom se již soustředili spíše na specializované internetové servery. V několika posledních letech se ale obracíme stále častěji také na LinkedIn. Jak na sebe na největší profesní sociální síti na světě upoutat pozornost a vystoupit z unifikované profilové šedi?

Podle nedávného amerického průzkumu se na profesních sociálních sítích aktivně pohybuje až 94 % personalistů. Jenom na LinkedInu má přitom vlastní profil více než 260 milionů uživatelů, z toho podle odhadů kolem 500 tisíc Čechů. Šance, že si vás lidé hledající nové zaměstnance všimnou, tak na jednu stranu sice není nikterak malá, na druhou stranu se ale váš profil může mezi tisíci dalších ztratit. Následujících osm rad udělá z obyčejné internetové vizitky výkladní skříň vaší pracovní kariéry.

1. Profilová fotografie

Na fotografii musí být vaše tvář. Vyhněte se fotkám domácích mazlíčků nebo přírodních scenérií. Vyberte snímek, na kterém jste upravení, a chcete-li hned na začátku získat několik plusových bodů, zvolte takový, na němž se přirozeně usmíváte. Obloukem se naopak vyhněte fotografiím s příliš výrazným líčením nebo křečovitým výrazem.

Zapamatujte si, že lidé si lépe než jména pamatují tváře. Není nezbytně nutné, abyste jako profilovou fotografii použili tu, na které na sobě máte luxusní oblek a dokonalý účes. Důležité je, aby o vás něco vypovídala. Nosíte rádi košile, nebo naopak trička? Chybu neuděláte ani jedním, jen si dejte pozor, aby bylo vaše oblečení čisté a vyžehlené. Na profilové fotografii z vás jednoduše musí vyzařovat nejen sebejistota, ale i pohoda.

2. Profesionální motto

Neomezujte se na jednoslovný popis své aktuální pracovní pozice, jak to dělá většina uživatelů. Do tohoto pole, jež se zobrazuje hned pod vaším jménem, můžete vepsat až 120 znaků. Nezapomínejte, že LinkedIn je ve své podstatě fulltextový vyhledávač, který výsledky vyhledávání generuje pomocí zadaných klíčových slov. Pokuste se proto na profesionální motto nahlížet jako na reklamu, která vás má prodat.

3. Souhrn

Sekce "Souhrn" je podle personalistů bezesporu tím nejzásadnějším vylepšením, se kterým LinkedIn dosud přišel. Vkládat můžete fotografie ve vysokém rozlišení, infografiku své pracovní kariéry nebo vlastní videoprezentaci. Vyplatí se také neotřelé shrnutí hlavních dovedností nebo dosažených cílů.

Souhrn je po fotografii, jménu a profesionálním mottu tím prvním, na co se uživatelé LinkedInu zaměří. Je proto důležité, abyste si svým krátkým představením získali jejich pozornost a přesvědčili je, že váš profil je jiný, zajímavější. Pokud se nebojíte experimentovat, můžete tuto sekci nazvat "Co v mém životopisu nenajdete" a koncipovat ji například jako krátký příběh jednoho dílčího pracovního úspěchu, na který jste nejvíce pyšní.

4. Pracovní zkušenosti

Tento oddíl je srdcem vašeho linkedinového profilu stejně jako v případě klasického životopisu. Zde svým potenciálním zaměstnavatelům předkládáte obraz své profesní kariéry včetně popisu postů, na kterých jste působili.

Chcete-li, aby váš profil skutečně zaujal, neomezujte se v žádném případě jenom na poslední zaměstnaní. Dejte si tu práci a podělte se se svým okolím o všechny posty, které jste dosud zastávali. Nikdy nevíte, jaká zdánlivá maličkost se může v očích některého personalisty či headhuntera proměnit v jedinečnou konkurenční výhodu.

  • 1
  • 2
reklama
reklama