Jak (také) poznat, že akcie čeká pád

| redakce

Skupina vědců z University of Texas přišla s návodem, jak rozpoznat, že akcie dané firmy začnou oslabovat. Jako vodítko použili chování investorů i zástupců firmy po oznámení výsledků hospodaření.

Pokud konferenční hovory a tisková konference po oznámení výsledků hospodaření nevyvolají téměř žádné otázky, půjde to s akciemi firmy z kopce. Dle studie University of Texas se v takovém případě sníží během příštích pěti dnů tržní kapitalizace firmy v průměru o 4,3 až 6,1 milionu USD.

Po hovorech, kde padne málo otázek, mají manažeři firem o svých společnostech mnohem více informací než analytici a investoři, což vede k negativní reakci trhu. Platí také, že malé firmy s nízkým pokrytím analytiků dostávají na konferenčních hovorech méně otázek.

Autoři studie analyzovali 50 tisíc konferenčních hovorů po zveřejnění výsledků hospodaření mezi roky 2002 a 2012. Zaměřili se na téměř 9 500 hovorů, které zůstaly téměř bez odezvy. Akcie u takových firem v průměru klesaly 5 dní a jejich vývoj byl o 1,35 procentního bodu horší než u firem, kde byly konferenční hovory živější.

"Pokud se nezapojíte, má to pro vás negativní ekonomické důsledky," říká profesor Shuping Chen, jedna z autorek studie. Podle ní sice konferenční hovory zvyšují transparentnost firmy, pokud se však analytici nezapojí, tato výhoda se maže.

Zdroj: Reuters

reklama
reklama