10 kroků k zastavení světové paniky: Od eboly přes IS po ruské sankce

| redakce

Co se mohlo pokazit od tržního vrcholu, který se zformoval v době vstupu Alibaby na Newyorskou burzu, to se také pokazilo. Investor a televizní moderátor Jim Cramer prozrazuje, co je zapotřebí k tomu, aby akcie našly dno a odrazily se od něj.

1. Ebolu bude nutné dostat pod kontrolu

Když je ebola tématem číslo jedna i pro Wall Street, asi nelze čekat, že se trhy v blízké době odrazí ode dna. Strach z nemoci je tak velký, že lze dříve či později počítat s omezením letecké dopravy jako kdysi v případě viru SARS. Ten sám kdysi připravil S&P 500 o 4 %. Nyní navíc na trzích nestraší jen ebola, ale i další negativní vlivy.

2. Všechny akcie musejí projít korekcí

Aby byl sestupný trend akcií dokončen, nemůže korekce postihnout jen průmysl a ropné společnosti. Stále mezi akciemi nacházíme bezpečné přístavy, které dosahují 52týdenních maxim. To není typické pro dno trhu, kdy v podstatě nemá existovat akciový úkryt, do kterého se před výprodeji schovat.

3. Spekulace z trhu pryč!

Přesně to se už možná děje. Kultovní akcie jako Tesla, Netflix, Mobileye a GoPro zažily masivní výprodeje. Tržní dno by, soudě podle toho, mohlo být na dosah.

4. Cena ropy se musí stabilizovat

Za normálních okolností by pokles ceny ropy trhy tolik neznepokojoval, naopak by byl příznivým faktorem pro spotřebu. To by tu ale nesměla být ebola omezující dopravu. Hedgeové fondy ale masivně nakupují vše od Cheniere Energy po Anadarko, Chesapeake, Devon a další. Růsty ropných futures ale zatím působí nestabilně a krátkodobě.

5. Informační technologie

Sázky na internet, osobní počítače a cloudová řešení se svezly na vlně technologického "výplachu" po negativním předběžném reportu společnosti Microchip Technology, který poukázal na narušené technologické řetězce, zejména vlivem slabé čínské poptávky. Přitom září bývá pro technologie dobrým měsícem. Pro trhy to znamenalo velký šok, výprodeje postihly dokonce i neprůstřelná sociální média, výrobce součástek a další silné firmy ze sektoru polovodičů.

  • 1
  • 2
reklama
reklama