Výsledková sezóna: Zatím podpora pro akcie, ale tržby zrovna neohromují. Které tituly "po výsledcích" nejvíce propadly?

| redakce

Výsledková sezóna v USA je v plném proudu. Zatím oznámilo čísla zhruba 20 % firem. Které nejvíce propadly, které naopak získaly a do jaké míry se jim zatím daří překonávat odhady?

Podle údajů ze středy ráno oznámilo výsledky hospodaření ve třetím kvartálu zatím 300 firem (v té době jen asi 15 % všech společností na burze). Na úrovni zisku na akcii (EPS) překonalo očekávání necelých 65 % z nich. To je nejlepší výsledek od roku 2010.

Podíl firem, které překonaly odhady na úrovni zisku na akcii
Podíl firem, které překonaly odhady na úrovni zisku na akcii

Zisk na akcii tradeři milují, fundamentálně zajímavější jsou ale tržby. S těmi totiž účetní oddělení společností nemohou "kouzlit" tolik jako se zisky. Odhady na úrovni tržeb překonala jen polovina firem, které oznámily čísla za třetí čtvrtletí. To je naopak nejslabší míra pozitivních překvapení za dva roky.

Podíl firem, které překonaly odhady na úrovni tržeb
Podíl firem, které překonaly odhady na úrovni tržeb

Pro zajímavost ještě dvě tabulky. První ukazuje dosavadní "vítěze", tedy firmy, jejichž akcie po oznámení výsledků hospodaření během následující obchodní seance nejvíce posílily. Druhá ukazuje pravý opak, tedy největší propadlíky mezi akciemi firem, jež se "pochlubily" svými čísly.

Akcie s nejlepší výkonností v seanci po zveřejnění výsledků
Akcie s nejlepší výkonností v seanci po zveřejnění výsledků
Akcie nejhorší výkonností v seanci po zveřejnění výsledků
Akcie nejhorší výkonností v seanci po zveřejnění výsledků

Poznámka: Středeční výsledky nejsou ve statistikách ještě zahrnuty. Například AT&T ve středu svými čísly zklamala, zatímco Boeing odhady překonal. Výrobce letadel pak navíc během vyjádření pro analytiky zvýšil výhledy na celý rok, ale na druhou stranu vzbudil obavy ohledně nákladů spojených s Dreamlinerem, takže akcie ve středu odepsaly přes 4 %. To jen pro připomenutí toho, že nestačí se orientovat jen na srovnání dat od firem s odhady analytiků.

reklama
reklama