3 akcie, které jsou nebezpečnější než ebola

| redakce

Některé akcie dokáží napáchat více škody v portfoliu než ebola v celém světě. Ebola má inkubační dobu 21 dní. Následující loseři ji mají roky a nejlépe uděláte, když si s nimi vůbec nezaneřádíte portfolio.

Některé mezi spekulanty oblíbené firmy jsou nebezpečné hned z několika důvodů. Jedno mají společné - sebemenší klopýtnutí dokáže cenu jejich akcií poslat střemhlav dolů.

SodaStream

Jednoduše řečeno bláznivý nápad. V obchodech je nepřeberný výběr příchutí nápojů různých značek za směšně nízké ceny. Proč si kupovat produkt, s nímž si přiděláte práci, abyste si vyrobili nápoj, který není o nic lepší než jiná limonáda?

Akciím se dočasně dařilo, když společnost oznámila, že testuje příchutě Pepsi. Ale proč by si Pepsi pod sebou podřezávala větev a podporovala tržby firmy, která její byznys může potenciálně ohrozit? To je předem prohraná bitva.

SodaStream oznámila v několika po sobě jdoucích kvartálech oslabení tržeb v USA. Krátkodobě se vyplatí akcie nakupovat při propadech a prodávat při krátkodobých růstech, nicméně dlouhodobě má zelenou jedině short selling.

SodaStream
SodaStreamZdroj: Bloomberg

Netflix

Netflix je skvělá služba, proč ale akcie firmy stály v září 485 USD (nyní stojí kolem 385 USD)? Jak někdo může nakupovat akcii, která se obchoduje za 100násobek zisků, když od firmy ještě nikdy neviděl volné cash flow?

Akcionáři navíc panicky vyprodávají akcie, pokud se děje něco neočekávaného. Firma v posledním kvartálu zaostala za odhady v počtu předplatitelů a cena akcie spadla o 80 USD. Od té doby sice nahradila ztráty, ale pokud jste měli vsazeno na vzestup, dost to zabolelo.

Nebezpečím u této akcie je naprostý nedostatek racionality u investorské základny. Není to žádná superlevná pecka. Jisté je jen to, že riziko dalšího propadu převyšuje šanci na plnou kompenzaci minulých ztrát. Netflix je jen pro hodně odvážné nátury. Smart money prodávají.

Netflix
NetflixZdroj: Bloomberg

Twitter

Této firmě chybí to hlavní - byznys model. Jim Cramer ve své televizní show prozradil, že velmi pozorně sledoval konferenční hovor Twitteru a musí přiznat, že vůbec neví, co šéf firmy říkal. Pokud má být byznys modelem inzerce, pak to znamená masivní a rychle rostoucí uživatelskou základnu.

Akcie ztratily 10 % poté, co vyšlo najevo, že se snahy získat nové uživatele nedaří tak, jak trh očekával. Twitter měl v posledním kvartálu o 5 % více uživatelů, což je zpomalení oproti 6,3% přírůstku v předešlém čtvrtletí, který podpořila fotbalová horečka ohledně světového mistrovství v Brazílii.

Proč tak pomalý růst? Protože, jak tvrdí byznysmen a známý investor Mark Cuban, firma neřeší svůj velký problém - lidé Twitter nepotřebují (což je rozdíl oproti Facebooku).

Trh ztrácí důvěru v akcie Twitteru, které navzdory divokým pohybům zůstávají zhruba tam, kde byly před rokem. Možná dojde někdy k akvizici, nicméně rizika poklesu převažují nad jakýmkoli růstovým potenciálem.

Twitter
TwitterZdroj: Bloomberg

Zdroj: InvestorPlace.com

reklama
reklama