Do roku 2018 bude Čína zajišťovat většinu on-line nákupů

| redakce

Minulý týden čínští obchodníci oslavili on-line nákupní šílenství takzvaného Singles Day. Už hodinu a půl po půlnoci místního času utratili lidé téměř 6 miliard USD na největších čínských e-commerce internetových stránkách společnosti Alibaba. Loni jim stejná částka trvala celý den. Je to důkaz překotného tempa růstu čínského trhu e-commerce. Do roku 2018 bude podle odhadů Čína utrácet v internetových obchodech nejvíce ze všech zemí světa.

Singles Day je jen začátek. Čínský trh on-line nakupování neustále roste. Do roku 2018 by tržby z e-commerce v Číně měly přesáhnout celkové tržby ve zbytku světa, odhaduje Morgan Stanley.

Světové tržby e-commerce
Světové tržby e-commerce

S tímto tempem růstu bude e-commerce představovat jednu pětinu hotovosti utrácené v Číně.

Podíl e-commerce výdajů v Číně
Podíl e-commerce výdajů v Číně

Jedním z faktorů, který pomáhá táhnout rostoucí tržby e-commerce, je spotřebitelská důvěra. Čím více zkušeností mají lidé s on-line obchody, tím více utrácejí.

Průměrné výdaje na internetový obchod podle délky jeho fungování
Průměrné výdaje na internetový obchod podle délky jeho fungování

Dalším důvodem je skutečnost, že kamenných obchodů je v Číně ve srovnání s vyspělými zeměmi pomálu.

Plocha maloobchodů na obyvatele (2013)
Plocha maloobchodů na obyvatele (2013)

Tento trend je patrný zejména mimo velká urbanizovaná centra. I to částečně vysvětluje, proč většina růstu plyne z menších měst. Pochází z nich téměř 60 % aktivních mobilních zařízení. Mimochodem, čtvrtina on-line nákupů v první polovině roku 2014 byla uskutečněna pomocí mobilu.

Aktivní mobilní zařízení podle velikosti města (Tier 1 = největší města)
Aktivní mobilní zařízení podle velikosti města (Tier 1 = největší města)

Zdroj: Quartz

reklama
reklama