8 typů lidí, které opravdu netoužíte potkat

| redakce

Každý během života narazí na člověka, který mu není zrovna sympatický. Potkat v práci následujících osm typů lidí byste ovšem nepřáli ani svému největšímu nepříteli.

1. Drbna

Jeden z nejrozšířenějších předsudků říká, že drbání je výhradní doménou žen. Pravda je nicméně taková, že muži jsou v tomto ohledu často mnohem horší než ženy. Když už na ženu či muže drbnu narazíte, nenechte se nikdy strhnout a v žádném případě nic, s čím se vám vaši kolegové či společní známí svěřili, neprozrazujte. V opačném případě byste se nejen zbytečně připravili o svoji důvěryhodnost, ale zároveň byste ublížili všem, jichž by se vámi rozšiřované drby týkaly.

2. Kverulant

Vyjádření nesouhlasu či pouhé upozornění na mírně odlišný názor dokáže posunout hledání řešení jakéhokoli problému o pořádný kus kupředu. Ale všeho s mírou. Pokud ve svém týmu narazíte na člověka, který nachází potěšení v neustálém kritizování čehokoli, rychle se ho zbavte. Chronický negativismus nepatří mezi pozitivní vlastnosti a velmi často vyvěrá z neúspěchů, které jeho šiřitele v dosavadním osobním nebo pracovním životě potkaly.

3. Kliďas

Přesným opakem chronického kverulanta je věčný kliďas, kterému by úsměv z tváře nevymazalo ani to, kdyby mu během jediného dne ráno ukradli auto a večer vyhořel dům. Kliďas je alespoň v začátcích spolupráce snem každého člověka. Proti ničemu nemá výhrady, se vším je spokojený, nic pro něj není problém a všechno se dá jednoduše vyřešit. S postupujícím časem ale věční optimisté páchají více škody než užitku. Vždy je co zlepšovat a nikdy není nic dokonalé na první pokus. S věčným optimistou ale bohužel nikdy nepřijdete na to, kde je chyba a na čem je potřeba pracovat.

4. Egoista

Kdybyste egoistovi řekli, ať něco napíše o obyčejné židli, rychle by našel způsob, jak místo o židli napsat něco o sobě. Egoista je sám sobě středem vesmíru a neexistuje pro něj nic, co by bylo důležitější než on sám. Sebestřední lidé navíc za dobré považují pouze to, co vymysleli oni, výsledek snažení kohokoli jiného je podle jejich názoru vždy špatný.

5. Pesimista

Někteří lidé mají schopnost v průběhu řešení jakéhokoli problému nacházet nekonečné množství potenciálních komplikací, které mohou s každým dalším krokem nastat. Nikdo nechce dělat chyby, kterých je možné se jednoduše vyvarovat, když ale někdo ke každému návrhu přistupuje s desítkami výtek, proč to či ono nebude nikdy fungovat, je to spíše k neprospěchu věci. Každá kritika by měla být objektivní a kromě hledání problémů by se měla snažit nalézt i alternativní řešení, která potenciálním problémům dokáží předcházet.

6. Nabubřelec

Na tom, že člověk za podání pomocné ruky očekává poděkování a vděčnost, není nic špatného. Pokud si ovšem někdo myslí, že mu vděčnost za jeho pomoc musíte dávat neustále okázale najevo, máte co do činění s pořádným nabubřelcem. Profesionální pracovní vztah by měl být vždy založen na důvěře, nikoli na principu, že jedna strana si bez svolení nemůže zavázat ani tkaničky u bot, zatímco druhá může dělat cokoli, na co si vzpomene. Všechny články zapojené do jednoho řetězce jsou stejně důležité, což neplatí jen v mechanice, ale i na pracovišti.

7. Podvratník

Jistá část lidí se domnívá, že jejich pověst bude tím lepší, čím horší bude obraz jejich kolegů a konkurentů. Podvratníci by vás při vycítění příležitosti byli s trochou nadsázky schopni strčit pod kola projíždějícího autobusu místo toho, aby vás upozornili na blížící se nebezpečí. Spolupracovat s někým takovým je cesta do pekel. Lidé si musejí v práci věřit a být si stoprocentně jistí, že se poblíž stále nachází někdo, kdo jim kryje záda, a ne někdo, kdo čeká, až jim do nich bude moci vrazit nůž.

8. Přelétavec

U ničeho nevydrží déle než pár hodin, v lepším případě pár dní, a dotáhnout práci do konce je pro ně nadlidský úkol. Přesně takoví jsou přelétavci, lidé, kteří tak dlouho hledají něco, co by je naplňovalo a bavilo, až se nakonec hledání stane jejich životním cílem. V pracovním kolektivu nejsou oblíbení zejména proto, že na ně není spolehnutí a že nelze věřit ničemu, co slíbí, jelikož dané slovo pro ně nemá žádnou váhu.

Zdroj: Inc.com

reklama
reklama