Předvánoční šílenství je tady. Lekce o dárkových poukazech se může hodit

| redakce

Hledáte-li pro někoho dárek, ale neznáte jeho konkrétní přání, může být dárkový poukaz tou nejlepší volbou. Někteří takovéto dárky odsuzují a považují je za neosobní gesto podobné obálce s penězi. Jiní vouchery naopak vítají, protože si mohou vybrat přesně to, co se jim líbí, a nekupí se jim tak doma dárky, které nesedly jejich vkusu. Jaké jsou nové spotřebitelské trendy v této oblasti, odhalily studie Bankrate a GiftCards.com.

Podle průzkumu GiftCards.com 93 % Američanů nakoupí nebo obdrží dárkový poukaz každý rok. Během roku za ně průměrný spotřebitel utratí 213 USD.

Vzhledem k tomu, že různé vouchery a poukázky figurují na vánočních nákupních seznamech stále častěji, společnost Bankrate se rozhodla analyzovat podmínky a charakteristiky 62 typů různých dárkových poukázek a přizvala si v průzkumu na pomoc i Princeton Survey Research Associates International, aby odhalila, jaké nové trendy převládají v této oblasti.

Digitalizace

Analýza Bankrate odhalila, že 59 % dárkových je nyní nabízeno elektronicky, což představuje 18% růst ve srovnání s rokem 2010. Experti odhadují, že k posunu k čistě digitálnímu trhu dojde v dohledné době.

Digitální dárkové poukázky jsou rychlým a snadným řešením nákupů vánočních dárků. Mohou být i zábavné - prostřednictvím e-mailu, textovky, aplikace nebo sociálních médií můžete připojit obrázky, animace či emotikony. Odesílatel tak může svým přátelům zasílat vtipné a osobité poukázky kliknutím myši a neopustit přitom teplo domova. Příjemce se zase nemusí obávat ztráty poukázky a může obchodovat rovnou v e-shopu nebo mít speciální kód na mobilu stále při sobě a zakoupit zboží ve vybraném kamenném obchodě.

Demografie

Většina z nás má na vánočním nákupním seznamu i dárky pro řadu lidí z okruhu známých, jako jsou učitelé, trenéři, sousedé nebo vzdálenější příbuzní, jejichž preference neznáme. Pak může být i výběr typu dárkové poukázky oříškem, ne však takovým jako výběr konkrétního dárku.

Průzkum Bankrate odhalil, že 40 % lidí ve věku 18 až 29 let připustilo, že někdy ztratilo dárkovou kartu, a digitální voucher by tedy uvítalo. Generace Y má digitální poukázky v oblibě, využívá jich dvakrát více než starší generace.

Genderové preference

Pokud vybíráte dárkovou poukázku pro ženu, je podle serveru GiftCards.com nejvhodnější volbou univerzální personalizovaná poukázka s nějakou zprávou nebo fotkou. Ze specializovaných voucherů vedou mezi ženami poukazy na nákup v buticích nebo obchodech s kosmetikou. U mužů jsou populární poukázky do velkých obchodních řetězců a restaurací nebo zážitkové vouchery.

Zdroj: GiftCards.com, Bankrate

reklama
reklama