Jak za pár měsíců vydělat miliony dolarů

| redakce

Většina lidí čas od času přemýšlí, jak by asi jejich život vypadal, kdyby jim na bankovním účtu ze dne na den přistálo několik milionů. Nenápadný třicátník Scott DeLong z amerického středozápadu si nic takového představovat nemusí. Jeho osm měsíců starý web ViralNova.com je podle odhadů schopný generovat miliony dolarů ročně. Navíc prakticky bez zaměstnanců a s takřka nulovými náklady.

Scott DeLong
Scott DeLong

Projekt ViralNova, který se již podle názvu zaměřuje na publikování virálního mediálního obsahu, spatřil světlo světa teprve loni, přesto si již dokázal získat miliony příznivců.

Princip celého byznysu je velmi jednoduchý: Scott DeLong na internetu vyhledává zajímavý virální obsah, jenž po doplnění o poutavý název a krátký popis publikuje na svém webu ViralNova.com, kde jsou kromě jiného umístěny též reklamní bannery. Naprostá většina uživatelů na web navíc vstupuje prostřednictvím externích facebookových odkazů – chcete-li, statusů –, což znamená, že se DeLong nemusí starat o propagaci webu, tu mu zdarma zajišťují sami uživatelé.

Dvě reklamy, miliony dolarů

V prosinci server ViralNova.com navštívilo přibližně 100 milionů lidí, kteří si dle odhadů zobrazili kolem 200 milionů stránek. Na každé jednotlivé stránce webu jsou přitom zobrazeny hned dva reklamní bannery od Google AdSense, což znamená, pomineme-li, že někteří návštěvníci webu využívají nástroje na blokování internetových reklam, zhruba 400 milionů zobrazených reklamních jednotek. Alyson Shontellová, která se na projekt podrobněji zaměřila, tvrdí, že taková návštěvnost implikuje měsíční příjem až 400 tisíc dolarů. Jde však pouze o hrubý odhad, který pracuje s předpokladem, že si každý uživatel zobrazí pouze dvě stránky a z webu odejde.

Jisté každopádně je, že se pro DeLonga naprostá většina příjmů stává ziskem. Náklady na provoz webu jsou totiž zanedbatelné, jedinými výdaji jsou odměny pro jeho dva spolupracovníky (freelancery) a zanedbatelné platby za doménu a webhosting. Sám Scott DeLong v nedávném rozhovoru s redaktorem serveru Business Insider Stevem Kovachem potvrdil, že projekt ViralNova.com měsíčně generuje zisky ve výši statisíců dolarů. Jsou-li tedy odhady Alyson Shontellové správné, přijde si DeLong za dvanáct měsíců až na 4,8 milionu dolarů. Ani to ale nemusí být vrchol, DeLong totiž pomýšlí až na milion dolarů měsíčně.

Zlaté vejce na prodej?!

Navzdory fenomenálnímu úspěchu webu nicméně jeho autor nedávno prohlásil, že je "velmi unavený" a že se nezávazně poohlíží po možných zájemcích o koupi celého projektu. DeLong nikdy neuvedl, na kolik si ViralNovu cení, naznačil ale, že by byl ochotný o jejím případném prodeji hovořit pouze v situaci, kdy by se nabídka pohybovala minimálně v řádu milionů dolarů.

"Nechci nést zodpovědnost za případné zaměstnance a opravdu nemám zájem zařizovat pronájem kanceláře. Nejraději pracuji sám a nesnáším, když je na mě vyvíjen jakýkoli tlak," uvedl mimo jiné na Twitteru.

Důvodem, proč DeLong o prodeji ViralNovy přemýšlí, ale nemusí nutně být jen vyčerpání spojené s vyhledáváním a přípravou obsahu. "Facebook nedávno upravil algoritmy, které rozhodují o tom, jaké příspěvky se uživatelům budou zobrazovat. Cílem tohoto kroku přitom byla primárně snaha eliminovat počet zobrazovaných zpráv s virálním a informačně slabým obsahem, což přesně odpovídá příspěvkům, přes které uživatelé navštěvují DeLongův web," říká Shontellová.

DeLong sice tvrdí, že se počet návštěvníků z Facebooku navzdory úpravě algoritmů nadále zvyšuje, otázkou však zůstává, jak dlouho tento trend bude pokračovat a zda nejsou jeho slova o možném prodeji ViralNovy pouze skvěle načasovaným tahem, na jehož konci čeká další tučná odměna.

Zdroj: Business Insider

reklama
reklama