Jak funguje mozek úspěšného tradera?

| redakce

Někteří lidé i v současnosti tvrdí, že by na burzu měli mít přístup pouze profesionální obchodníci. Podle Michaela Martina, autora knihy The Inner Voice of Trading, ale to, že někdo složí makléřskou zkoušku, ještě neznamená, že se z něj stane úspěšný investor. "Věnovat se teorii investování je jistě zajímavé, při obchodování na burze ale o úspěchu či neúspěchu většinou rozhoduje něco jiného," tvrdí.

Martin vysvětluje, že se v jeho nejbližším okolí vyskytují desítky až stovky lidí, kteří sami sebe prezentují jako profesionální burzovní obchodníky. "Málokdo z nich si ale toto označení zaslouží," upozorňuje.

Zásadním problémem podle něj je, že jen velmi malé procento těchto investorů disponuje kromě ekonomických a tržních znalostí též alespoň základními vědomostmi z oblasti psychologie. "V žádném případě nechci tvrdit, že je na finančních trzích ekonomické vzdělání zbytečné. Během kariéry jsem ale zjistil, že pouze tyto znalosti z člověka schopného obchodníka neudělají," vysvětluje.

Jak se stát úspěšným obchodníkem?
Jak se stát úspěšným obchodníkem?Zdroj: martinkronicle.com

Ekonomické vzdělání na škodu

Na burze může podle Martina dlouhodobě vydělávat pouze ten, kdo si uvědomí, že je obchodování komplexní disciplínou, která kromě odborných ekonomických a tržních znalostí vyžaduje také schopnost naslouchat okolí a ochotu poznat sebe sama. "Skutečně úspěšným obchodníkem se člověk stane pouze tehdy, když je schopen odhadnout, jak se v konkrétních situacích zachovají ostatní lidé a jak na jejich postoje a názory bude reagovat on sám," tvrdí.

"Z vlastní zkušenosti navíc musím varovat - přemíra ekonomického vzdělání nezřídka způsobuje to, že o svých konkrétních rozhodnutích obchodníci neustále pochybují, čímž se zbytečně připravují o obrovské množství investičních příležitostí," dodává.

Pokud tedy nemáte vysokoškolské vzdělání ekonomického směru, a přesto sníte o kariéře zkušeného a respektovaného tradera, nezoufejte. Tento "handicap" může být za jistých okolností naopak velkou konkurenční výhodou.

Zdroj: martinkronicle.com

reklama
reklama